Přírodovědné úlohy 153 Nesprávná odpověď70 Odpověď je příliš neurčitá.Příklady:Zůstat naživu.Dělat pokusy.Pomáhá strojům.K ochlazování.71 Uvádí pouze, že rostliny potřebují vzduch (a podobně).Příklady:Udržet rostliny živé.79 Jiná nesprávná (včetně přeškrtnuté, vygumované nebo nečitelné odpovědi, značek nebo odpovědí nesouvisejících se zadáním).Bez odpovědi 99 Prázdné Odpovědi českých žákůKód odpovědi 20 10 70 79 99 Četnost (%) 2007 13,8 65,4 10,3 0,0 10,5 Četnost (%) 2011 15,9 65,3 0,0 10,0 8,8 Úloha je pro žáky velmi obtížná, neboť problematika využívání vzduchu i jeho složení je zejména součástí výuky chemie na druhém stupni. Na prvním stupni tak žáci vnímají vzduch převážně jako podmínku nutnou k dýchání a tedy k přežití. Jak naznačují výsledky, jednu správnou odpověď, což bude pravděpodobně tato, tak dokáže uvést zhruba 80 % žáků. Na další správnou odpověď přišlo již velmi málo žáků, a tak zcela správně dokázalo danou úlohu zodpovědět jen zhruba 16 % českých žáků. Tento výsledek se pohybuje na úrovni mezinárodního průměru.