110 TIMSS 2011 Nesprávná odpověď79 Nesprávná (včetně přeškrtnuté, vygumované nebo nečitelné odpovědi, značek nebo odpovědí nesouvisejících se zadáním).Příklady:Nesedět blízko ní. Nechat se naočkovat. Marie by měla sedět naproti ní.Bez odpovědi 99 Prázdné Odpovědi českých žákůKód odpovědi 10 79 99 Četnost (%) 2007 22,0 62,3 15,7 Četnost (%) 2011 32,5 58,9 8,6 V této úloze čeští žáci neuspěli příliš dobře – jejich úspěšnost se pohybuje více než 13 % pod meziná-rodním průměrem. Je velmi zarážející, že předcházející úlohu, která je podobná, správně zodpovědě-ly téměř tři čtvrtiny žáků a tuto jen necelá třetina. Důvodem může být fakt, že žáci nepopisují způsob přenosu choroby, ale způsob ochrany před jejím přenesením, a to ještě ve specifické situaci – při hraní stolní hry. Tato myšlenková operace je pro žáky náročnější, odpověď navíc musí žáci formu-lovat samostatně, což obecně snižuje jejich schopnost a v některých případech i ochotu úlohu řešit.Úloha P27 (S01_ 04)Normální teplota lidského těla je 37 ° C. Jednou ráno Martin vstal a změřil si teplotu. Měl 40 ° C.Napiš jednu věc, která mohla způsobit, že měl Martin vyšší teplotu, než je obvyklé.Cíl úlohy: Rozpoznat projevy zdraví a nemoci a znát způsoby, kterými lze onemocnění předcházet a léčit jej Dovednost: Používání znalostí Obtížnost: 4 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)47,5 48,2 46,8 Česká republika (2011)54,6 58,9 50,0 Mezinárodní průměr (2011)38,9 41,5 36,2