58 TIMSS 2011 Nesprávná odpověď79 Nesprávná (včetně přeškrtnuté, vygumované nebo nečitelné odpovědi, značek nebo odpovědí nesouvisejících se zadáním).Bez odpovědi 99 Prázdné Odpovědi českých žákůKód odpovědi 10 79 99 Četnost (%) 2007 53,0 32,4 14,6 Četnost (%) 2011 67,8 28,3 3,9 Matematickou podstatou úlohy je sestrojení obrazu trojúhelníku v osové souměrnosti. Při řešení úlohy se předpokládá využití představivosti a zkušeností žáků se zrcadlením předmětů – obrazem trojúhelníku bude shodný trojúhelník, pravo-levě otočený (nepřímá shodnost), ve stejné vzdálenosti od zrcadla jako jeho vzor.Úloha M51 (M05-11)Pravidlo pro vytvoření řady obrazců říká: „Otáčej obrazec pokaždé o –₁₄ otáčky ve směru hodino-vých ručiček.” Jak bude řada vytvořená podle tohoto pravidla vypadat?A) B) C) D)Cíl úlohy: Znalost, popis a používání základních vlastností geometrických útvarů včetně osové souměr-nosti a otočení Dovednost: Prokazování znalostí Obtížnost: 3 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)70,0 69,6 70,4 Česká republika (2011)73,9 71,7 75,9 Mezinárodní průměr (2011)63,8 63,5 64,0