54 TIMSS 2011 x Cíl úlohy: Rozpoznání, porovnání a třídění běžných geometrických útvarůDovednost: Prokazování znalostí Obtížnost: 4 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)11,4 13,7 9,2 Česká republika (2011)18,3 17,2 19,4 Mezinárodní průměr (2011)32,5 32,4 32,5 Hodnocení Kód OdpověďSprávná odpověď20 Všechny křížky X jsou zapsány ve správném sloupci viz obrázek.Částečně správná odpověď10 Libovolné tři správně.Nesprávná odpověď79 Nesprávná (včetně přeškrtnuté, vygumované nebo nečitelné odpovědi, značek nebo odpovědí nesouvisejících se zadáním).Bez odpovědi 99 Prázdné Odpovědi českých žákůKód odpovědi 20 10 79 99 Četnost (%) 2007 11,4 35,4 42,6 10,6 Četnost (%) 2011 18,3 37,6 37,9 6,2 Při řešení úlohy žáci prokazují znalost pojmů a vlastností čtyřbokého hranolu (krychle) a čtyřbo-kého jehlanu. Pro žáky 1. stupně základní školy je úloha obtížná nejen svým obsahem, ale i formou. Čeští žáci výrazně zaostali za mezinárodním průměrem - zcela správně úlohu vyřešilo 18 % českých žáků, o pravdivosti tří tvrzení rozhodlo správně dalších přibližně 37 % žáků.Úloha M48 (M07-11)Na kterém z následujících obrázků je čárkovaná přímka osou souměrnosti? A) B) C) D)