52 TIMSS 2011 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)78,3 77,0 79,4 Česká republika (2011)79,4 78,5 80,2 Mezinárodní průměr (2011)68,2 67,9 68,5 Odpovědi českých žákůOdpověďA B C D Četnost (%) 2007 9,3 2,4 78,3 5,6 Četnost (%) 2011 6,1 4,3 79,4 7,1 V úloze mají žáci prokázat, že umí nejen vyznačit bod s danými souřadnicemi ve čtvercové síti, ale že rovněž správným způsobem chápou popis vodorovného a svislého pohybu ve čtvercové síti (směr a délka pohybu) a na základě těchto znalostí dokáží identifikovat správnou odpověď. Volba nespráv-ných možností indikuje záměnu výchozího a koncového bodu pohybu nebo záměnu délky vodorov-ného a svislého pohybu (počet čtverečků ve vodorovném, respektive svislém směru mezi výchozím a koncovým čtverečkem) a záměnu směru nahoru za směr dolů.1.2.2 Útvary v rovině a v prostoru Úloha M46 (M03-08)Napiš názvy obrazců A, B a C na označené linky. A C B Cíl úlohy: Rozpoznání, porovnání a třídění běžných geometrických útvarůDovednost: Prokazování znalostí Obtížnost: 2 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)45,8 45,9 45,8 Česká republika (2011)52,6 53,9 51,4 Mezinárodní průměr (2011)53,0 56,0 50,0