36 TIMSS 2011 Cíl úlohy: Modelování jednoduchých situací s neznámými pomocí výrazů nebo číselných zápisůDovednost: Používání znalostí Obtížnost: 2 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)86,1 87,6 84,7 Česká republika (2011)86,3 88,1 84,4 Mezinárodní průměr (2011)78,3 79,7 77,0 Odpovědi českých žákůOdpověďA B C D Četnost (%) 2007 3,7 2,3 86,1 3,0 Četnost (%) 2011 4,0 1,7 86,3 1,9 Velmi jednoduchá úloha, která testuje schopnost žáků popsat (vyjádřit) reálnou situaci s využitím matematického aparátu.1.1.4 Číselné řady a vztahy Úloha M33 (M06-06)Petr skládá čtverečky tímto způsobem. Obrázek 1 Obrázek 2 Obrázek 3 A. Nakresli obrázek 5.B. Kolik čtverečků by Petr potřeboval na vytvoření obrázku 16?Cíl úlohy: Vyjádření vztahu mezi sousedními členy posloupnosti nebo mezi členem a jeho pořadovým číslem Dovednost: A Používání znalostí B Uvažování Obtížnost: A 2 B 3 A Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)64,4 65,5 63,2 Česká republika (2011)63,5 64,3 62,7 Mezinárodní průměr (2011)58,2 59,5 57,0