30 TIMSS 2011 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)17,4 15,8 18,9 Česká republika (2011)31,4 29,4 33,5 Mezinárodní průměr (2011)46,5 45,7 47,3 Odpovědi českých žákůOdpověďA B C D Četnost (%) 2007 31,1 21,4 10,6 17,4 Četnost (%) 2011 21,2 30,9 8,3 31,4 Podstatou úlohy je krácení zlomků. K nalezení správného řešení však postačí znalost vyjadřování části celku pomocí zlomků, respektive schopnost představit si dané zlomky na modelu pizzy a iden-tifikovat ekvivalentní vyjádření části pizzy. Nárůst úspěšnosti řešení úlohy českými žáky mezi dvěma šetřeními pravděpodobně souvisí s tím, že školy začaly učivo o zlomcích do výuky více zařazovat, přestože se v době šetření jednalo o učivo nepovinné.Úloha M25 (M07-01)Který z těchto zlomků je větší než –₁₂ ?A) –₃₅ B) –₃₆ C) –₃₈ D) –₃₁₀ Cíl úlohy: Rozpoznání ekvivalentních zlomků, porovnání a uspořádání jednoduchých zlomkůDovednost: Prokazování znalostí Obtížnost: 4 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)28,7 30,7 26,9 Česká republika (2011)36,2 36,4 36,0 Mezinárodní průměr (2011)46,1 44,2 47,9 Odpovědi českých žákůOdpověďA B C D Četnost (%) 2007 28,7 7,4 3,5 36,3 Četnost (%) 2011 36,2 8,1 5,5 41,0