22 TIMSS 2011 Cíl úlohy: Řešení úloh z běžného života Dovednost: Uvažování Obtížnost: 4 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)Česká republika (2011)40,9 33,0 48,4 Mezinárodní průměr (2011)27,4 22,8 32,1 Hodnocení Kód OdpověďSprávná odpověď10 5 nebo 3 vítězství a 2 remízy Nesprávná odpověď79 Nesprávná (včetně přeškrtnuté, vygumované nebo nečitelné odpovědi, značek nebo odpovědí nesouvisejících se zadáním).Bez odpovědi 99 Prázdné Odpovědi českých žákůKód odpovědi 10 79 99 Četnost (%) 2007 Četnost (%) 2011 40,9 49,4 9,7 Nestandardní deduktivní slovní úloha, v níž čeští žáci o více než 10 procentních bodů překonali me-zinárodní průměr a v jejímž řešení byli chlapci výrazně úspěšnější než dívky. Je otázkou, jakou roli zde sehrála osobní zkušenost. Matematickou podstatou úlohy je rozložení čísla 11 na co nejméně sčítanců 3 nebo 1.Úloha M16 (M03-02)Barva se prodává v plechovkách po 5 litrech. Slávek potřebuje 37 litrů barvy. Kolik plechovek musí koupit?A) 5 plechovek B) 6 plechovek C) 7 plechovek D) 8 plechovek Cíl úlohy: Řešení úloh z běžného života Dovednost: Používání znalostí Obtížnost: 4