12 TIMSS 2011 Odpovědi českých žákůKód odpovědi 10 79 99 Četnost (%) 2007 67,2 31,5 1,3 Četnost (%) 2011 71,9 26,1 2,0 Jednoduchá úloha, která ověřuje, zda žáci umí aplikovat algoritmus sčítání přirozených čísel. Je pravděpodobné, že jiný způsob zadání úlohy (zápis čísel pod sebou) by mohl ovlivnit procento úspěšnosti řešení.Úloha M5 (M02-05)23 · 19 =Cíl úlohy: Počítání s přirozenými čísly a odhad výsledků včetně zaokrouhlování Dovednost: Prokazování znalostí Obtížnost: 3 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)Česká republika (2011)28,1 31,1 25,3 Mezinárodní průměr (2011)40,9 42,4 39,4 Hodnocení Kód OdpověďSprávná odpověď10 437 Nesprávná odpověď79 Nesprávná (včetně přeškrtnuté, vygumované nebo nečitelné odpovědi, značek nebo odpovědí nesouvisejících se zadáním).Bez odpovědi 99 Prázdné Odpovědi českých žákůKód odpovědi 10 79 99 Četnost (%) 2007 Četnost (%) 2011 28,1 67,1 4,8 Úloha ověřuje, zda žáci umí aplikovat algoritmus násobení dvouciferným číslem. Úloha měla překva-pivě malou úspěšnost řešení a čeští žáci nedosáhli ani mezinárodního průměru. Je otázkou, nakolik je tento výsledek ovlivněn způsobem zadání úlohy, kdy čísla byla zapsána vedle sebe, nikoli pod sebou. Úlohu lze vyřešit i zpaměti: 23 x 19 = 23 x 20 – 23 = 460 – 23 = 437.