10 TIMSS 2011 Cíl úlohy: Porozumění řádům čísel, určení a zápis čísla v rozvinutém tvaru. Vyjádření přirozených čísel slovně, pomocí diagramů nebo symbolů.Dovednost: Prokazování znalostí Obtížnost: 3 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)48,4 48,7 48,2 Česká republika (2011)55,2 54,8 55,6 Mezinárodní průměr (2011)48,1 48,6 47,7 Hodnocení Kód OdpověďSprávná odpověď10 125 Nesprávná odpověď79 Nesprávná (včetně přeškrtnuté, vygumované nebo nečitelné odpovědi, značek nebo odpovědí nesouvisejících se zadáním).Bez odpovědi 99 Prázdné Odpovědi českých žákůKód odpovědi 10 79 99 Četnost (%) 2007 48,4 41,4 10,2 Četnost (%) 2011 55,2 39,8 5,0 Úloha z oblasti numerace přirozených čísel, v níž mají žáci použitím číslic z dané pětice vytvořit nejmenší možné trojciferné číslo. Úloha vyžaduje zvolit správnou strategii řešení, tj. začít vytvářet trojciferné číslo od řádu stovek. Bylo by zajímavé provést analýzu nesprávných odpovědí – odpověď 521 identifikuje nesprávnou strategii řešení (vytváření trojciferného čísla od řádu jednotek), odpo-věď 865 (největší možné trojciferné číslo) identifikuje nepozornost při čtení.Úloha M3 (M06-02)Které číslo je o 100 větší než 5 432?A) 6 432 B) 5 532 C) 5 442 D) 5 433 Cíl úlohy: Porozumění řádům čísel, určení a zápis čísla v rozvinutém tvaru Dovednost: Prokazování znalostí Obtížnost: 3