6 TIMSS 2011 Dále je uvedena tabulka nabízející srovnání úspěšnosti českých žáků s mezinárodním průměrem. U většiny úloh je možné také porovnat úspěšnost českých žáků v řešení dané úlohy v letech 2007 a 2011. Tabulka pro zajímavost rovněž uvádí zvlášť úspěšnost dívek a úspěšnost chlapců.Další částí je hodnocení úlohy. Úlohy mají v zásadě dvojí charakter: úlohy otevřené s tvorbou odpo-vědi a úlohy uzavřené s možností výběru odpovědi. U úloh s tvorbou odpovědi je vždy uvedena tabulka s podrobným popisem vyhodnocování žákovských odpovědí. Dále pak tabulka četností těchto odpovědí. U druhého typu úloh je vždy uvedena tabulka četností výběru jednotlivých možností s podbarvenou správnou odpovědí.Úloha je zakončena krátkým komentářem, jehož tvůrci jsou odborníci v testovaných oblastech. Komentáře přinášejí rozbor řešení úlohy, poukazují na úspěchy i slabiny českých žáků a snaží se analy-zovat možné příčiny chybných odpovědí nebo případné nízké úspěšnosti řešení.Pro snadnější aplikaci v běžné výuce jsou úlohy řazeny tematicky podle charakteru učiva a jeho třídění v šetření TIMSS, nedodržují tedy logiku testových sešitů.Elektronická část publikace na CD přináší kompletní přehled úloh uvolněných z šetření TIMSS 2011 ve stejné struktuře, jako je tomu v této publikaci. Dále čtyři testové sešity použité v roce 2011 – v každém jsou úlohy z matematiky i z přírodních věd. Tyto sešity umožňují zadat žákům ve výuce buď jejich část, nebo test jako celek. Kromě toho obsahuje elektronická publikace 12 bloků úloh (šest matematických a šest přírodovědných), ze kterých byly testy složeny. Součástí CD je dále publikace Výzkum TIMSS 2007: Úlohy z matematiky a přírodovědy pro 4. ročník, vydaná Ústavem pro informace ve vzdělávání v roce 2009, Národní zpráva TIMSS 2011, která přináší hlavní výsledky českých žáků v mezinárodním kontextu, a Koncepce mezinárodního šetření TIMSS 2011.Hlavní zdroj použitý při přípravě publikace: TIMSS 2011 Assessment. Copyright © 2013 International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Publisher: TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College, Chestnut Hill, MA and International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA), IEA Secretariat, Amsterdam, the Netherlands.