10 TIMSS 2011 Žáci interpretují informace z obrázkových diagramů, aplikují věcné znalosti na každodenní situace a poskytnou jednoduchá vysvětlení biologických a fyzikálních jevů.První vědomostní úroveň – nízká Žáci prokazují některé základní vědomosti o živé a neživé přírodě, o Zemi a vesmíru.V nauce o živé přírodě prokazují žáci znalost některých jednoduchých skutečností o lidském zdraví. Například uvedou jeden vliv slunečního záření na nechráněnou kůži a uvedou jeden příklad toho, co lidé mohou dělat pro udržení dobré fyzické kondice. Dále prokáží určité znalosti chování zvířat a jejich fyzických rysů. Vědí, že vrstvy tuku slouží některým živočichům k udržení tepla, že křídla jsou společným rysem ptáků, netopýrů a motýlů, a že ptáci sedí na vejcích, aby je zahřívali. Žáci dokáží, že rozumí zákla-dům ekosystémů. Rozpoznají dravce a správně přiřadí jednotlivá zvířata k jejich ekosystémům.V nauce o neživé přírodě prokáží žáci některé základní znalosti energie a fyzikálních vlastností hmo-ty. Například vědí, že železný hřebík může uzavřít elektrický obvod a umožní žárovce svítit; určí vítr jako příčinu pohybu plachetnice. Žáci vědí, že vibrace, které způsobují zvuk v kytaře, začínají na strunách; v grafu poznají, která skupina hodnot odečtených z teploměru ukazuje nejteplejší vodu.V nauce o Zemi a vesmíru určí žáci jeden způsob, jakým lidé využívají vzduch, a určí jinou planetu než Zemi, která obíhá kolem Slunce.Žáci interpretují jednoduché diagramy, doplní jednoduché tabulky a jsou schopni napsat krátké odpo-vědi na otázky vyžadující konkrétní informace.