59 Literatura • Artique, M., Baptist, P., Dillon, J., Harlen W., Léna, P. (2011). Learning through inquiry. The Fibonacci Project Resources [online]. [cit. 15. 9. 2015]. Dostupné z: http://fibonacci-project.eu • Dabell, J., Keogh, B., Naylor, S. (2008). Concept Cartoons in Mathematics Education. Sandbach: Millgate House Education.• Fernandez, C., Yoshida, M. (2004). Lesson study: a Japanese approach to improving mathematics teaching and learning. Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah.• Fujii, T. (2015). Designing and Adapting Tasks in the Japanese Lesson Study: Focusing on the Role of the Qua-si-variable. In J. Novotná, H. Moraová (Eds.), International Symposium Elementary Maths Teaching SEMT ’15. Proceedings (pp. 9–18). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.• Hart, L. C., Alston, A., Murata, A. (Eds.) (2011). Lesson study research and practice in mathematics education. The Netherlands: Springer.• Hejný, M., Kuřina, F. (2009). Dítě, škola, matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování matematice. Praha: Fraus.• Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N. (Eds.) (2004). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: PedF UK v Praze.• Hošpesová, A. (2014). Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni ZŠ a příprava učitelů. In Uh-lířová, M. (Ed.). Matematické vzdělávání v primární škole – tradice, inovace: Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí (s. 8–14). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.• Janík, T. a kol. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita, 434 s. • Kupčáková, M. (2015). Tematický okruh Geometrie v rovině a v prostoru, Standardy Matematika (rukopis). Hradec Králové: PřF UHK.• Linn, M. C., Davis, E. A., Bell, P. (Eds.) (2004). Internet environments for science education. Mahwah: La-wrence Erlbaum Associates Publishers. [online]. [cit. 15. 9. 2015]. Dostupné z: http://f3.tiera.ru/1/gene-sis/645-49/649000/e3914554debcad2ca0810c46716a87a4 • Macháčková, J. (2012). Kolektivní reflexe v přípravě studentů učitelství 1. stupně v matematice. Dizertační prá-ce. http://www.math.cas.cz/fichier/theses/these_ 20121206073334_ 61.pdf • Nezvalová, D. (2003). Akční výzkum ve škole. Pedagogika, roč. LIII, 300–307.• Novotná, J., Pelantová, A., Hrabáková, H., Krátká, M. (2006). Příprava a analýza didaktických situací. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP: Studijní materiály k projektu. 1. vyd. Praha: JČMF (CD ROM).• Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Prague: Research Institute of Education in Prague, 126 p, [online]. [cit. 15. 9. 2015]. Dostupné z: www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/ RVPZV_ 2007-07.pdf.• Rendl, M., Vondrová, N. a kol. (2013). Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. Praha: Uni-verzita Karlova – Pedagogická fakulta.• Ropohl, M., Rönnebeck, S., Bernholt, S., Köller, O. (2013). A definition of inquiry-based STM education and tools for measuring the degree of IBE (No. D2.5). Kiel.• Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 721–752. • Ulrychová, M. (2011). Konstrukce poznatků žáky v matematice (na příkladu Pythagorovy věty). Disertační práce. Praha: PedF UK v Praze.