47 5.5 Závěr Na rozdíl od ostatních týmů si členové tohoto týmu stanovili za cíl připravit ucelenou přípravu celého tematického bloku. Důvodem byl i fakt, že si vybrali náročné téma, které se nedá probrat během několi-ka málo hodin. Na jedné straně jim to umožnilo mít představu o celém procesu a jednotlivé fáze výuky na sebe vhodně navázat, na straně druhé to bylo značně náročné na zpracování. Všechny hodiny byly na-táčeny na videozáznamy, ale vzhledem k jejich počtu (více než 20) se členové týmu v následné reflexi vrátili jen k některým z nich. Vybrali si ty, které řadili mezi klíčové, konkrétně hodinu, kdy docházelo k třídění výroků, a hodinu, kdy zaváděli trojčlenku. Právě zavádění trojčlenky se ukázalo jako nosné pro hlubší re-flexi. Jejich třídy totiž reagovaly na trojčlenku značně rozdílně. Zatímco třídy MN se trojčlence víceméně bránily, protože měly pocit, že je zbytečná a řešit úlohy už umí jinak, třídy PP ji přijaly dobře a s pochope-ním. Naproti tomu třída EH, kterou učitelka hodnotí jako velmi slabou, přijala trojčlenku sice dobře, ale z jiného důvodu. Žáci uvítali, že dostali návod k řešení, díky němuž nebudou muset dělat náročné úvahy, k nimž je vedla učitelka (při řešení úloh úvahou). Tento rozdíl je sám o sobě důležitý a můžeme diskutovat o tom, jaké jsou jeho možné příčiny. Je to díky tomu, jak učitelé společnou přípravu realizovali, nebo je důležitějším faktorem charakter třídy? Jak to ve škole bývá, příčin může být mnoho, a nelze očekávat, že by bylo možné je jednoznačně identifikovat.OBR. 5.1: ČÁST VYPRACOVANÉHO PRACOVNÍHO LISTU NA TŘÍDĚNÍ VÝROKŮ