38 4.3.2 Návodné otázky a instrukce pro slabší žáky při samostatném řešení úlohy 3 (řádek 5a tabulky)• „Potřebujeme spočítat velikost střeleckého úhlu. Najdeš ho na obrázku? Vyznač ho.“• „Je trojúhelník, který jsi teď vyznačil/a, pravoúhlý?“• „Dokážeš najít nějaký pravoúhlý trojúhelník, který má s vyznačeným trojúhelníkem společnou jednu stranu?“• „Dokážeš spočítat velikosti úhlů v tomto pravoúhlém trojúhelníku? A které?“• „Jaké rozměry potřebuješ znát? Znáš je? Dokážeš je odvodit nebo vypočítat?“• „Jakou goniometrickou funkci zvolíš pro výpočet?“• „Co jsi spočítal? Proč je dobré znát velikost tohoto úhlu?“• „Je tam ještě jiný pravoúhlý trojúhelník, který ti může pomoci k výpočtu ‚modrého‘ úhlu?“• „Který? Jak ti pomůže? Spočítej velikost úhlu v dalším trojúhelníku.“