36 Řešení C: Hledaný úhel γ vyjádříme jako α – β. Velikost úhlu β = 45° mohou žáci „uhádnout“ (nebo zjistit pomocí funkce tangens).Velikost úhlu α určíme pomocí funkce tangens:Proto γ = α – β =. 55° 16' – 45°= 10° 16'.V průběhu výuky se objevil ještě další způsob řešení, který využíval zkušenosti z výuky z minulého ročníku; označíme ho řešení D („papírková metoda“). Jelikož je obrázek nakreslen ve správných poměrech, je možné úhel buď přímo změřit, nebo využít měřítek (klasických nebo z papírku podle některého ze zadaných údajů) a měřit chybějící délky stran. Toto řešení není principiálně chybné, ale spíše nepřesné.9 Prezentace žákovského řešení úlohy 3 na tabuli 10 Shrnutí Tyto otázky byly použity také v následujících hodinách, kdy se členové týmu k problematice vrátili a diskutovali na-příklad imperiální jednotky.“Učitel vybere alespoň jednu dvojici a klade doplňující dotazy. Vybra-ná dvojice prezentuje řešení, ostatní kontrolují se svým postupem. Lze předpokládat diskusi jednak proto, že někteří budou postupovat jinak, a také proto, že někteří řešení mít nebudou.Učitel uzavře řešení úlohy 3. Srovná ho s předcházejícími řešeními a s žákovskými odhady.Učitel se podle času musí rozhodnout, zda se bude v hodině prezen-tovat více způsobů řešení. Ty pak musí porovnat.Učitel provede celkové shrnutí průběhu hodiny a výsledků práce.V závěrečné diskusi může učitel použít následující otázky: „Jak ovliv-ní střelecký úhel brankář stojící v bráně? Jak ovlivní hráč střelecký úhel, když vyběhne k brance? Jak ovlivní střelecký úhel brankář, když vyběhne proti míči?“