33 Vyústěním diskuse by měla být mimo jiné motivace pro zadání klí-čových úloh. Motivace úlohy 1: „Kde by měl Filip stát, abychom nejlépe uměli zjis-tit jeho střelecký úhel?“Motivace úlohy 2: „Kde by měl Filip stát, aby byl jeho střelecký úhel co největší?“4 Úloha 1 „Tyč“: „Urči střelecký úhel (velikost úhlu PTL), stojí-li fotbalista na hranici velkého vápna na úrovni brankové tyče.“Rychlejším žákům je možné zadat úlohu 2. V průběhu realizace se členové týmu nakonec rozhodli zadávat úlohy 1 a 2 najednou.11 5 Úloha 2 „Branka“ „Urči střelecký úhel (velikost úhlu SUL, resp. PUS), stojí-li Filip na hranici pokutového území uprostřed brány.“Hledaný úhel je 2β.Žáci pracují samostatně ve dvojicích s pomocí pracovních listů.Učitel průběžně kontroluje práci dvojic.Řešení: Učitel průběžně kontroluje práci dvojic. Může využít analogii s úlo-hou o „štaflích“, resp. o „střeše“ z předešlých hodin.Žáci pracují samostatně ve dvojicích.Řešení: Žáci mohou zvolit i funkci kotangens.Pozn.: Žáci by mohli chybovat ve volbě goniometrické funkce a v za-okrouhlování při převodu na stupně a minuty v šedesátkové sousta-vě. Zde je příležitost (pokud to není běžnou součástí výuky) ukázat princip zaokrouhlování, pokud jde o zaokrouhlení „od půlky“ a ni-koli „od pětky“, což by mohla být tzv. formální znalost.