25 Soukalová sobota 32 km neděle 24 km Vítková sobota 23 km neděle 27 km Krupčík sobota 45 km neděle 35 km OBR. 3.2: PROUŽKY PRO ÚLOHY „BIATLON“ (PŘÍKLAD ZADÁNÍ ÚLOH)OBR. 3.3: ŘEŠENÍ ÚLOHY „BIATLON“ SKUPINOU ŽÁKŮ)OBR. 3.4: PRACOVNÍ LIST PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ, ŘEŠENÍ DANA 3.5.2 Příprava a realizace hodiny na vyvození dělení se zbytkem Pro dělení se zbytkem je nutné především rozhodnout, která z možných interpretací dělení bude použita jako výchozí:• Dělení podle obsahu (rozdělujeme určitý počet na stejné skupiny, známe velikost skupiny a hledáme, kolik skupin můžeme vytvořit),• Rozdělování (rozdělujeme spravedlivě určitý počet, známe počet skupin, ptáme se na velikost skupiny).České učebnice nejsou jednotné. Pro dělení se zbytkem je asi pochopitelnější vycházet z dělení podle ob-sahu (žáci tvoří stejně velké skupiny tak dlouho, dokud mají nějaké prvky; pokud už nemohou vytvořit skupinu, prvky jim zbudou), např. rozdělujeme 27 lahví do přepravek po šesti, kolik přepravek naplníme? Rozdělování je méně vhodné, protože při manipulaci s předměty nemusí být jasné, kdy máme rozdělování zastavit (kdy se už nedostane na každého), a může se stát, že rozdělíme všechny prvky a rozdělení není spravedlivé, např. rozdělujeme 27 bonbónů šesti dětem, 3 děti dostanou 5 bonbónů, 3 děti dostanou 4, zbytek nemáme žádný.