9 OBR. 1.3: PŘÍKLAD KOMENTOVÁNÍ NÁZORŮ JINÝCH UČITELŮ NA ZHLÉDNUTOU HODINU Spontánně vznikly týmy různého charakteru. Na jedné straně to byl tým čtyř učitelů z jedné základní školy (tým JCo), na straně druhé tým ze tří různých škol (tým NV) a na straně třetí tým učitelů doplněný studenty učitelství (tým JCa). Všechny formy se osvědčily a mají své přínosy i rizika. Nejdůležitější je, aby učitelé byli se skladbou svého týmu srozuměni (např. aby jim nevadila přítomnost studentů nebo aby učitelé ze základní školy a z osmiletého gymnázia našli společnou řeč – to byl příklad týmu MK). Učitelé se vesměs vyjadřovali, že vnímali možnost podívat se do jiné školy a na práci jiného učitele jako výrazně pozitivní. Stejně pozitivně učitelé přijímali i přítomnost studentů v týmu – jejich pohled, ještě nezatížený jistou rutinou učitelské praxe, se jim jevil jako zdroj nových nápadů.OBR. 1.2: UKÁZKA DISKUSE OHLEDNĚ JEDNÉ Z EXPERIMENTÁLNÍCH HODIN MEZI UČITELI Z RŮZNÝCH TÝMŮ