Obsah 1 Úvod .............................................................................7 1.1 Ladění týmu a získání prvních reflektivních dovedností ................................8 1.2 Výběr tématu a volba výukového přístupu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 1.3 Příprava experimentální výuky ....................................................10 1.4 Realizace experimentální výuky....................................................11 1.5 Reflexe experimentální výuky......................................................11 1.6 Společné zhodnocení .............................................................11 1.7 Závěrečné shrnutí................................................................12 2 Poznávání vlastností útvarů v rovině prostřednictvím manipulativních činností ...............13 2.1 Výběr tématu....................................................................13 2.2 Záležitosti kurikula a hledání základního přístupu k tématu............................13 2.3 Formulace cílů...................................................................14 2.4 Stručný popis celého procesu v rámci týmu ..........................................15 2.5 Konkrétní plán a realizace hodiny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.6 Popis realizace ...................................................................15 2.7 Závěr...........................................................................15 3 Algoritmy písemného sčítání a dělení se zbytkem .........................................20 3.1 Výběr tématu....................................................................20 3.2 Vybrané téma v kurikulu..........................................................20 3.3 Formulace cílů a přístupy k vyučování ..............................................21 3.3.1 Dlouhodobé cíle ............................................................21 3.3.2 Konkrétní cíle v experimentálních hodinách . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21 3.3.3 Základní popis výukového přístupu............................................21 3.4 Popis procesu přípravy hodin ......................................................22 3.5 Konkrétní plán a realizace hodin ...................................................22 3.5.1 Příprava a realizace hodiny na vyvození písemného sčítání........................24 3.5.2 Příprava a realizace hodiny na vyvození dělení se zbytkem ........................25 3.6 Shrnutí k realizaci hodin ..........................................................28 3.7 Závěr...........................................................................29 4 Goniometrické funkce – aplikační úlohy .................................................30 4.1 Výběr tématu a výukových metod ..................................................30 4.2 Cíle experimentální hodiny a další kontext ..........................................31