62 Ačkoli byl v ČR oproti mezinárodnímu průměru menší podíl učitelů se svým výkonem ve škole „roz-hodně spokojený“, spokojenost55 se svým výkonem vyjádřilo 95 % učitelů v ČR a 93 % v mezinárod-ním průměru. Situace v ČR se zde liší od Japonska, kde učitelé hodnotili svou zdatnost ze všech zemí nejhůře a zároveň jich nejmenší podíl ze všech zemí byl se svým výkonem ve škole spokojen (50 %).Z průměrného výsledku za všechny země zapojené do šetření TALIS 2013 lze usuzovat, že si většina učitelů nemyslí, že by si společnost povolání učitele vážila (69 %), přičemž v ČR jsou učitelé v tomto ohledu ještě skeptičtější (88 %). Zde lze identifikovat značné rozdíly mezi zeměmi. Pocit, že si spo-lečnost povolání učitele váží, sdílí nejmenší podíl učitelů ve Francii (5 %), na Slovensku (4 %) a ve Švédsku (5 %); naopak v Malajsii dosahuje podíl takových učitelů 84 % a kolem dvou třetin tako-vých učitelů lze nalézt i v Abú Dhabi (Spojené arabské emiráty; 67 %), v Korejské republice (67 %) a v Singapuru (68 %).Graf č. 43 ukazuje, jakou učitelé vyjádřili spokojenost s pracovním prostředím.Graf č. 43: Spokojenost učitelů s pracovním prostředím 0 10 20 30 40 %50 60 70 80 90 100 Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Rád/a bych přešel/přešla na jinou školu,kdyby to bylo možné.Práce v této škole mne těší.Doporučil/a bych svou školu jako dobré pracoviště.Celkově jsem ve svém zaměstnání spokojen/a.rozhodně nesouhlasím nesouhlasím souhlasím rozhodně souhlasím Učitelé v ČR i v mezinárodním průměru v naprosté většině uváděli, že jsou se svým pracovním pro-středím spokojeni. Od mezinárodního průměru se ČR odlišuje zejména menším podílem učitelů, kteří by rádi přešli na jinou školu, kdyby to bylo možné (ČR patří mezi země s nejnižším podílem souhlasných reakcí na tento výrok), a dále nižším podílem odpovědi „rozhodně souhlasím“ z celko-vého podílu souhlasných reakcí na ostatní výroky.Největší podíl učitelů, kteří jsou celkově ve svém zaměstnání spokojeni, je v Malajsii (97 %) a Mexiku (98 %), a nejmenší naopak v Anglii (Spojené království; 82 %), podprůměrný podíl za-znamenalo např. též Japonsko a Švédsko (obě země 85 %). V Japonsku a Korejské republice lze dále nalézt ze všech zemí nejmenší podíl učitelů, které práce v jejich škole těší (78 %, resp. 74 %) a kteří by doporučili svou školu jako dobré pracoviště (62 %, resp. 66 %).55 Tedy odpověď „rozhodně souhlasím“ či „souhlasím“, dále v textu budou tyto dvě kategorie slučovány, pokud není uvedeno jinak.