53 dobré výsledky. Celkem 15 % učitelů v ČR působí ve školách, kde jsou dle odpovědí ředitelů pozdní příchody žáků na denním pořádku, čtvrtina učitelů (24 %) ve školách, kde se pozdní příchody žáků vyskytnou jednou za týden, a 7 % ve školách, kde se tak děje jednou za měsíc. Zhruba polovinu učite-lů (53 %) tak zaměstnávají školy, kde se tak děje pouze zřídka. Oproti tomu je v mezinárodním prů-měru učitelů ve školách, kde jsou pozdní příchody žáků na denním pořádku, 35 % a další větší čtvr-tina učitelů pracuje ve školách, kde se tak děje jednou za týden (17 %) či za měsíc (10 %).Dvě třetiny učitelů v ČR pracují dále ve školách, kde dochází k podvádění žáků zřídka (67 %) a další pětina ve školách, kde se tak děje jednou za měsíc (20 %). Celkem 11 % učitelů působí ve školách, které se s podváděním žáků setkávají jednou za týden a zbývající 2 % ve školách, kde je podvádění žáků na denním pořádku. Oproti tomu v mezinárodním průměru lze identifikovat 7 % učitelů ve ško-lách, kde k podvádění žáků dle výpovědi ředitelů nedochází, za to však 5 % učitelů působí ve školách, v nichž je na denním pořádku.Méně časté již jsou v ČR případy zastrašování a verbálního napadání mezi žáky, jejich neomluvené absence a případy vandalství a krádeží. Přitom v ČR pracuje v porovnání s mezinárodním průměrem menší podíl učitelů ve školách, kde by dle výpovědí ředitelů častěji než zřídka docházelo jak k zastra-šování či verbálnímu napadání mezi žáky (25 % oproti 35 %), tak i k případům jejich neomluvené absence (20 % oproti 53 %). Co se vandalství a krádeží týče, dle odpovědí ředitelů se s nimi ve své škole měl v ČR příležitost setkat větší podíl učitelů (96 %) než v mezinárodním průměru (87 %). Ve valné většině se však opět jednalo o jev řídký. Ostatní přestupky ze strany žáků se již v ČR vyskytují na menším počtu škol, a to spíše zřídka. Přitom zatímco 40 % učitelů v ČR působí ve školách, které se dle výpovědí ředitelů nesetkávají s fyzickým zraněním způsobeným násilím mezi žáky, v mezinárodním průměru je takových škol jen 26 %. S držením drog a/nebo alkoholu se pak v ČR shodně s mezinárodním průměrem ve svých školách tři pětiny učitelů nikdy nesetkávají a 1 % se s ním setkává jednou týdně a častěji. Nejvýraznější rozdíl lze nalézt u zastrašování nebo verbálního napadání zaměstnanců školy – v ČR se s ním ve své škole nesetkalo 64 % učitelů oproti 34 % v průměru za všechny země. Mezi jednotlivými zeměmi jsou ve výskytu nežádoucích jevů ze strany žáků znatelné rozdíly. Dále o nich bude pojednáno uváděním podílu učitelů ve školách, které se s jednotlivými přestupky dle vý-povědí ředitelů setkávají jednou za týden a častěji.V mezinárodním průměru pracuje 52 % učitelů ve školách, jejichž ředitel uvedl, že se zde vyskytu-jí pozdní příchody žáků jednou za týden či častěji. Tento problém je nejrozšířenější ve Finsku (87 %), a naopak nejméně rozšířený v Chorvatsku (20 %). Kromě Finska je podíl učitelů z těchto škol 70 % a vyšší v Albertě (Kanada), Chile, Nizozemsku a Švédsku. Tyto země se přitom také řadí mezi ty s nej-větším podílem učitelů ze škol, kde se objevují případy neomluvených absencí žáků. Přitom v Alber-tě (Kanada), Finsku a Švédsku pracuje více než 60 % učitelů ve školách, jejichž ředitel označil, že se tak děje minimálně každý týden (oproti 39 % učitelů v průměru za všechny země).Nejvyšší podíl učitelů ve školách, kde ředitelé uvedli četnost výskytu podvádění minimálně jednou za týden, lze nalézt v Nizozemsku (58 %) a v Polsku (40 %). Naproti tomu ve třetině zemí zapojených do šetření TALIS 2013 (bez ČR) pracuje 5 % či méně učitelů ve školách, kde žáci dle výpovědi ředitelů podvádějí minimálně jednou za týden. Vandalství a krádeže byly nejčastější v Brazílii, Malajsii a Me-xiku, kde 11 – 13 % učitelů pracuje ve školách, jejichž ředitel se s těmito přestupky setkává minimálně jednou za týden (v mezinárodním průměru i v ČR jsou to 4 %). Zhruba třetina (29 – 34 %) učitelů v Albertě (Kanadě), Brazílii, Mexiku, Švédsku a Vlámsku (Belgie) pracuje ve školách, v nichž se řeší zastrašování nebo verbální napadání mezi žáky jednou za týden či častěji. V ČR, Japonsku, Malajsii, Singapuru a na Slovensku naproti tomu tento podíl činí 5 % či méně.