52 Výskyt nežádoucího chování ze strany žáků a učitelůAtmosféru ve škole charakterizuje též míra nevhodného chování ze strany žáků a učitelů. Grafy č. 35 a 36 ukazují výskyt negativního chování žáků.Graf č. 35: Výskyt nežádoucího chování ze strany žáků – pozdní příchody, absence, podvádění, omamné látky (podí-ly učitelů, jejichž ředitelé odpověděli uvedeným způsobem)0 10 20 30 40 %50 60 70 80 90 100 Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS pozdní příchody do školy podvádění absentérství užívání/držení drog a/nebo alkoholu nikdy zřídka jednou za měsíc jednou za týden denněGraf č. 36: Výskyt nežádoucího chování ze strany žáků – agrese ze strany žáků, vandalství a krádeže (podíly učitelů, jejichž ředitelé odpověděli uvedeným způsobem)0 10 20 30 40 %50 60 70 80 90 100 Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS zastrašování nebo verbální napadání zaměstnanců školy zastrašování nebo verbální napadání mezi žáky fyzické zranění způsobené v důsledku násilímezi žáky vandalství a krádeže nikdy zřídka jednou za měsíc jednou za týden denněTakřka všechny školy v ČR se dle výpovědí ředitelů alespoň zřídka setkávají s pozdními příchody žáků do školy a s podváděním. Co se týče pozdních příchodů, zaznamenala však ČR nadprůměrně