51 Dále byla věnována pozornost vztahům mezi žáky a učiteli. Jak ukazuje graf č. 34, i v tomto ohledu bylo hodnocení v naprosté většině případů pozitivní.Graf č. 34: Učiteli uvedené hodnocení vztahů mezi učiteli a žáky, resp. podíl učitelů, jejichž ředitelé uvedli příslušné hodnocení 0 10 20 30 40 %50 60 70 80 90 100 Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS V této škole spolu učitelé a žáci obvykle dobře vycházejí.Většina učitelů v této škole je přesvědčena, že je důležité, aby se žáci ve škole dobře cítili.Většina učitelů v této škole se zajímá o názory žáků.Jestliže žák této školy potřebuje další pomoc, škola mu ji poskytne.Vztahy mezi učiteli a žáky jsou dobré (hodnocení ředitelů).rozhodně nesouhlasím nesouhlasím souhlasím rozhodně souhlasím V ČR i v mezinárodním průměru pracuje 98 % učitelů ve školách, kde ředitel uvedl, že vztahy mezi učiteli a žáky jsou dobré, a 96 % učitelů v ČR, resp. 95 % v mezinárodním průměru, souhlasilo s výro-kem, že v jejich škole spolu učitelé a žáci obvykle dobře vycházejí. Zároveň 95 % učitelů v ČR a 96 % v mezinárodním průměru označilo, že většina učitelů v této škole je přesvědčena, že je důležité, aby se žáci ve škole dobře cítili.Obdobně 98 % učitelů v ČR souhlasilo s tvrzením, že jestliže žák této školy potřebuje další pomoc, škola mu ji poskytne; v mezinárodním průměru oproti tomu bylo 9 % učitelů, kteří s tímto výrokem nesouhlasili. S výrokem, že se většina učitelů v této škole zajímá o názory žáků, souhlasil naopak v ČR oproti mezinárodnímu průměru o trochu nižší podíl učitelů (89 % oproti 92 %). Přitom ve všech ze-mích se všemi výroky souhlasilo více než 70 % učitelů.