46 Graf č. 31: Podíly učitelů, kteří využívají uvedené způsoby často či (téměř) ve všech hodinách projekty trvající minimálně týden práce žáků s ICT práce v malých skupinách 0 10 20 30 40 50 %60 70 80 90 100 Japonsko Chorvatsko Finsko Korejská republika Izrael Srbsko Vlámsko (Belgie)Estonsko Francie Česká republika Singapur Lotyšsko Itálie Polsko Španělsko Island Bulharsko Rumunsko Portugalsko Slovensko Nizozemsko průměr TALIS Malajsie Švédsko Anglie (UK)Brazílie Alberta (Kanada)Austrálie Dánsko Norsko Chile Mexiko Abú Dhabi (SAE)Největší rozdíly mezi zeměmi byly identifikovány u využívání ICT při výuce. Zatímco v Abú Dha-bi (Spojené arabské emiráty), Dánsku a Norsku pracuje více než 70 % učitelů často se žáky při výuce s ICT, v Japonsku takto odpovědělo jen 10 % učitelů, a naopak největší podíl učitelů uvedl, že tuto metodu (téměř) nevyužívá (60 %). V Abú Dhabi (Spojené arabské emiráty), Dánsku, Mexiku a Nor-sku také více než 70 % učitelů často využívá práci žáků ve skupinkách; ČR se spolu s Japonskem řadí mezi země, kde je tento podíl kolem třetiny40, a Japonsko též zaznamenalo nejvyšší podíl odpovědí, že tento způsob výuky učitelé (téměř) nevyužívají (19 %; v ČR je to 6 %). Nakonec ČR patří mezi ze-mě s nejnižším podílem učitelů, kteří dle své výpovědi s žáky při výuce často pracují na projektech, jejichž vyřešení trvá minimálně týden (nižší podíl je jen v Chorvatsku). Na druhou stranu však 71 % učitelů v ČR alespoň někdy tuto metodu při výuce využívá. V osmi dalších zemích třetina až více než polovina učitelů (55 % v Japonsku) tuto metodu nevyužívá (téměř) nikdy.Celkově lze konstatovat, že v Abú Dhabi (Spojené arabské emiráty), Austrálii, Chile, Dánsku, Mexiku a Norsku byly alespoň dva z těchto aktivizujících způsobů výuky často využívány nadpoloviční větši-40 Nejmenší podíl (32 %) zaznamenala Itálie, Izrael a Korejská republika.