44 Graf č. 29: Míra uplatňování vybraných vyučovacích postupů (učiteli častěji využívané)0 10 20 30 40 %50 60 70 80 90 100 Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Shrnu obsah předešlé vyučované látky.Na příkladu situace či problému z každodenního života či práce ukážu,k čemu je dobré získat příslušné vědomosti.Nechám žáky procvičovat obdobné úlohy tak dlouho, dokud si nejsem jist/a, že všichni žáci látce porozuměli.Zkontroluji žákům sešity či domácí úkoly.nikdy nebo téměř nikdy občas často v každé nebo téměř každé hodiněGraf č. 30: Míra uplatňování vybraných vyučovacích postupů (zohledňující individualitu žáků a potřebu jejich ak-tivnějšího zapojení)0 Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Žáci používají při práci na projektech či ve třídě ICT (informační a komunikační technologie).Žáci pracují ve skupinkách a snaží se společně přijít na řešení problému nebo úkolu.Zadám různou práci žákům,kteří mají s učením potíže,a/nebo těm, kteří postupují rychleji.Žáci pracují na projektech, jejichž dokončení trvá minimálně jeden týden.nikdy nebo téměř nikdy občas často v každé nebo téměř každé hodině10 20 30 40 %50 60 70 80 90 100 Oproti průměru za všechny země je v ČR vyšší podíl učitelů, kteří dle své výpovědi často či v (téměř) všech hodinách shrnou obsah předešlé vyučované látky, a naopak o něco menší podíl těch, kteří často či (téměř) v každé vyučovací hodině kontrolují žákům sešity či domácí úkoly. O poznání menší podíl učitelů v ČR než v mezinárodním průměru pak uvedl, že často či (téměř) v každé vyučovací hodině zadává různou práci žákům, kteří mají s učením potíže, a/nebo těm, kteří postupují rychleji, nechává žáky často či (téměř) v každé vyučovací hodině pracovat ve skupinkách, aby společně nalézali řešení problému, či na projektech, jejichž dokončení trvá minimálně jeden týden.