28 učitelům je nejčastěji vzdělávání plně hrazeno, resp. je jim nejčastěji poskytnut volný čas v pracovní době), a nejmenší míra podpory je naopak ve velkých školách (zejména co se týče poskytování volna během pracovní doby). 3.7 Potřeby učitelů v oblasti profesního vzdělávání Nabízené profesní vzdělávání nemusí vždy vyhovovat tomu, co učitelé zrovna potřebují. Z tohoto důvodu bylo v rámci šetření TALIS 2013 zjišťováno, v jakých oblastech pociťují sami učitelé potřebu profesního vzdělávání. Graf č. 17 ukazuje odpovědi učitelů v ČR a v mezinárodním průměru.Graf č. 17: Požadované oblasti pro profesní vzdělávání učitelů v ČR a v mezinárodním průměru (podíly učitelů, kteří uvedli, že v dané oblasti mají velkou potřebu profesního vzdělávání)0 5 10 15 20 25 30 znalost kurikula kariérní poradenství pro žáky a jejich výchova k volbě povolání vedení a administrativa školy přístupy k rozvíjení všeobecných kompetencí pro zaměstnání a další studium výuka v multikulturním či vícejazyčném prostředí postupy hodnocení výsledků vzdělávání a úspěšnosti žákůvýuka průřezových dovedností přístupy k individualizovanému učení pedagogické kompetence pro výuku výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami prohloubení faktických znalostí a vědomostí ve vyučovaných předmětech nové technologie na pracovišti chování žáků a vedení třídy ICT dovednosti Česká republika průměr TALIS %Z grafu plyne, že v ČR největší podíl učitelů pociťuje jako velkou potřebu profesního vzdělávání v oblasti ICT dovedností nezbytných pro výuku (15 %), zvládání chování žáků a vedení třídy (14 %) a nových technologií používaných na pracovišti (10 %). Naopak jen méně než 5 % učitelů by uvítalo profesní vzdělávání zaměřené na rozvoj obecných kompetencí žáků potřebných pro budoucí povolá-ní, na vedení školy, kariérní poradenství pro žáky a jejich výchovu k volbě povolání a znalost kuriku-la. Poměrně zajímavá je skutečnost, že v mezinárodním průměru patřila mezi nejpotřebnější oblasti profesního vzdělávání práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (jako velkou ji označilo