13 Činnosti spojené s řízením školy Šetření TALIS 2013 se dále dotazovalo ředitelů škol, jak často se v posledních 12 měsících předchá-zejících sběru dat zabývali různými činnostmi spojenými s vedením školy. Následující výsledky jsou uváděny souhrnně za ředitele, kteří danou činnost vykonávali „často“ či „velmi často“ (dále uváděno jen jako „často“).Graf č. 3: Činnosti ředitele ve 12 měsících předcházejících šetření 6 39 45 34 63 38 80 53 94 61 55 66 37 62 20 47 0 10 20 30 40 %50 60 70 80 90 100 Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Česká republika průměr TALIS Kontroloval/a jsem, aby úřední postupy a dokumenty školy byly vyřízeny správně a bezchybně.Poskytoval/a jsem rodičům nebo opatrovníkům informace o škole a výkonech žáků.Spolupracoval/a jsem s řediteli z dalších škol.Řešil/a jsem problémy s rozvrhem vyučovacích hodin v této škole.nikdy nebo zřídka + občas často + velmi často Ze sledovaných činností ředitelé nejčastěji kontrolovali správnost úředních postupů a dokumentů školy – často tak činilo 94 % ředitelů v ČR, což je v mezinárodním srovnání nejvyšší podíl (stejně vy-soký podíl uvedli pouze ředitelé v Rumunsku). Výrazně podprůměrný byl naopak podíl ředitelů, kte-ří často řešili problémy s rozvrhem vyučovacích hodin (20 % oproti mezinárodnímu průměru 47 %), spolupracovali s řediteli dalších škol (pouze 37 % ve srovnání s mezinárodním průměrem, který činil 62 %) a informovali zákonné zástupce o škole a výsledcích žáků (55 % oproti 66 % v mezinárodním průměru).V ostatních činnostech se ředitelé v ČR nijak výrazně nelišili od mezinárodního průměru. Celkem 73 % ředitelů v ČR často podnikalo kroky k zajištění toho, aby se učitelé cítili zodpovědní za zdoko-nalování svých výukových schopností. S učiteli při řešení kázeňských problémů ve třídě často spo-lupracovalo 70 % ředitelů a stejný podíl ředitelů často podnikal kroky k zajištění toho, aby se učitelé cítili zodpovědní za studijní výsledky svých žáků. Podobný podíl ředitelů aktivně vytvářel takové podmínky, aby mohli učitelé ve vzájemné spolupráci vytvářet nové vyučovací postupy (69 %) a více než polovina ředitelů často sledovala v uplynulých 12 měsících výuku ve třídě (52 %).Tvorba školních cílů, programů a plán profesního vzdělávání Ředitelé činí informovaná rozhodnutí na základě podkladů, které mají k dispozici. Těmi mohou být například výsledky vzdělávání a hodnocení úspěšnosti žáků (včetně národních a mezinárodních testování). V ČR 89 % ředitelů využilo v posledních 12 měsících pro vytváření vzdělávacích cílů a programů školy informace o výsledcích vzdělávání a hodnocení úspěšnosti žáků, což je výsledek srovnatelný s mezinárodním průměrem. Zatímco v Anglii (Spojené království), Malajsii a Singapuru výsledky vzdělávání využilo 99 % ředitelů, ve Vlámsku (Belgie) je využilo jen 58 % ředitelů.