12 Graf č. 2: Podíl pracovního času ředitelů věnovaného jednotlivým aktivitám 0 10 20 30 40 %50 60 70 80 90 100 Nizozemsko Švédsko Dánsko Česká republika Finsko Estonsko Austrálie Vlámsko (Belgie)Portugalsko Slovensko Bulharsko Singapur Anglie (UK)Polsko Průměr TALIS Francie Malajsie Island Norsko Lotyšsko Alberta (Kanada)Srbsko Mexiko Chorvatsko Rumunsko Itálie Španělsko Japonsko Korejská republika Izrael Abú Dhabi (SAE)Brazílie Chile jiné jednání s místní komunitou či představiteli obchodu či průmyslu jednání se zákonnými zástupci jednání se žáky různé činnosti a porady zaměřené na kurikulum a výuku administrativní a ředitelské úkony a porady V ČR ředitelé věnovali v průměru polovinu svého pracovního času administrativním úkonům. Spo-lečně s Dánskem, Nizozemskem a Švédskem se tak ČR řadí mezi země, kde je tento podíl nejvyšší. Na činnosti spojené s výukou (včetně tvorby kurikula, výuky žáků, hospitací, hodnocení žáků, men-torování učitelů, profesního vzdělávání učitelů) tak připadla pouze přibližně pětina pracovního času ředitelů (22 %), čímž se ČR neliší od mezinárodního průměru. Naopak podíl času věnovaný jednání se žáky (10 %), se zákonnými zástupci žáků (8 %) a místní komunitou nebo představiteli obchodu či průmyslu (5 %) byl v ČR podprůměrný. Jinými činnostmi strávili ředitelé v ČR 5 % svého pracovního času.