8 Tato zpráva zohledňuje výsledky za všechny zúčastněné země, kromě Spojených států americ-kých, které nesplnily požadavky pro návratnost dotazníků, a jejich výsledky nejsou tudíž započítány do mezinárodního průměru, a Kypru, jehož výsledky sice jsou započítány do mezinárodního průmě-ru, nicméně nebyly zahrnuty do podrobnějších mezinárodních analýz.7 V ČR se hlavního sběru dat zúčastnilo 220 ředitelů (tj. plný počet za školy, které byly pro účast vybrány a splňovaly definici zkoumané populace) a 3219 učitelů (tj. 98,3 % z počtu učitelů, kteří byli pro účast vybráni a splňovali definici zkoumané populace). 1.3 O prezentaci výsledků v dalších kapitolách Výstupy z šetření TALIS 2013 jsou v této zprávě prezentovány v ››tematických celcích Vedení a řízení školy ››Vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj ››Hodnocení učitelů a poskytování zpětné vazby ››Přesvědčení učitelů o způsobu vedení výuky, spolupráce učitelů a jejich postupy při výuce a hodnocení práce žáků››Atmosféra ve školách a ve třídách ››Subjektivně vnímaná vlastní zdatnost učitelů a jejich spokojenost v zaměstnání V této zprávě jsou výsledky za ČR porovnávány s mezinárodním průměrem (v grafech prezentova-ným jako „průměr TALIS“), tj. průměrem z výsledků za jednotlivé země účastnící se šetření TALIS 2013. Kromě toho jsou komentovány některé zajímavé rozdíly mezi jednotlivými zeměmi a vztahy mezi vybranými charakteristikami. Vzhledem k povaze šetření přitom nelze v těchto vztazích určit, co je příčina a co následek, a výsledky by tedy v této zprávě neměly být interpretovány.1.4 O dalších výstupech z šetření TALIS 2013 Tato zpráva vychází z výpočtů provedených pro mezinárodní zprávu s doplněním dílčích informací či analýz vztahujících se k ČR. Jejím účelem je seznámit čtenáře s výběrem zjištění, která vyplývají z dosavadních analýz. Pro bližší seznámení s výsledky šetření TALIS 2013 v mezinárodním srovná-ní je možné čtenáře odkázat na mezinárodní zprávu v anglickém jazyce na webových stránkách OECD, kde jsou mimo jiné ke stažení též dotazníky a datové soubory.8 Detailnější informace o cílové populaci, výběru respondentů a o průběhu sběru dat zároveň uvádí Zpráva o kvalitě provedení šetření TALIS 2013 zveřejněná v říjnu 2013 na webových stránkách České školní inspekce; na mezinárodní úrovni lze odkázat na tzv. technickou zprávu z šetření v anglickém jazyce.V prosinci 2014 bude v ČR zveřejněna podrobnější výzkumná zpráva z šetření TALIS 2013 v českém jazyce, která se detailněji zaměří na témata uvedená v této publikaci. V tomtéž měsíci zároveň vyjde další mezinárodní výzkumná zpráva věnující se vzdělávacím úrovním ISCED 1 a ISCED 3, jakož i propojení šetření TALIS 2013 s šetřením PISA 2012 (viz poznámka pod čarou č. 6). V roce 2015 pak budou publikovány další mezinárodní zprávy zacílené na vybraná dílčí témata šetření TALIS 2013.Veškeré výstupy z projektu lze nalézt na webových stránkách šetření TALIS 2013 (www.talis.cz) a České školní inspekce (www.csicr.cz).7 Kypr se do šetření zapojil později, a to přímou smlouvou s organizací, která na mezinárodní úrovni zajišťovala sběr dat (IEA-DPC). U této země navíc není shoda mezi Tureckem a ostatními státy Organizace spojených národů o zobecnitelnosti výsledků šetření na celou zemi (více viz mezinárodní zpráva šetření TALIS 2013).8 Při práci s těmito daty je třeba vzít v úvahu komplexní design šetření a pro výpočty používat specifické programy, které správně pracují s vahami a modelem BRR (Balanced Repeated Replication).