40 Požadovaná míra návratnosti: 75 % z vybraných škol (pro to, aby byla škola zařazena mezi zúčastněné, je potřeba, aby dotazník zodpovědělo alespoň 50 % vybraných učitelů) a 75 % ze všech vybraných učitelů v dané zemi Dotazníky: upravitelné dotazníky zvlášť pro učitele a ředitele, jejich vyplnění trvá cca 45 minut Způsoby sběru dat: samostatné vyplňování dotazníků v tištěné či online podobě Fáze: pilotní šetření (prvotní prověření metodou focus group), předběžné šetření a hlavní sběr dat Doba pro hlavní sběr dat: tříměsíční období na konci školního roku 2012 – 2013 Účastnící se země se rozhodly, že hlavní zkoumanou populací v šetření TALIS 2013 budou učitelé nižšího sekundárního vzdělávání (úroveň 2 podle Mezinárodní standardní klasifikace vzdělávání, ISCED 976) a ředitelé škol, na kterých působí. Zemím, které se zúčastnily šetření TALIS 2008, se podařilo, aby podíl učitelů vyloučených z šetření byl méně než 5 %7 (OECD, 2010c, Tabulka 5.1). Proto byla 5% hranice převzata i pro budoucí vlny šetření TALIS jako horní limit pro podíl učitelů vyřazených ze zkoumané populace. Školy určené výhradně pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a školy poskytující vzdělání výhradně dospělým osobám byly z šetření TALIS 2013 předem vyloučeny, aby byl výběr respondentů pro šetření TALIS 2013 v souladu s výběrem respondentů pro TALIS 2008. Zastupující a další náhradní učitelé byli rovněž z cílové populace pro šetření TALIS 2013 vyloučeni, jak ukazuje obrázek č. 1. 6 Tato klasifikace bude pro šetření TALIS 2013 stále aktuální. 7 Až na dvě výjimky: Estonsko vyloučilo 5,7 % učitelů; nicméně velikost základního souboru (populace) této země nečítala ani 9 000 jedinců. Turecko vyloučilo 5,5 % učitelů a velikost populace této země byla téměř 158 000 jedinců. Pokud bychom si stanovili hranici na 5 %, pak by Estonsko tuto hranici překročilo přibližně o 65 učitelů a Turecko o 770 učitelů.