38 a to obzvláště pro učitele ve školách, které procházejí změnou (Harris, 2002). Šetření TALIS 2013 se znovu zaměřuje na subjektivně vnímanou vlastní zdatnost učitelů a zároveň přibírá rozšířené indikátory sledující její různé aspekty (včetně pedagogických postupů, řízení třídy žáků a motivace a aktivního zapojování žáků do výuky), které umožňují podívat se blíže na vztah mezi různými tématy a indikátory prezentovanými v této části koncepčního rámce a různými aspekty subjektivně vnímané vlastní zdatnosti učitelů. Existuje široká škála akademicky a politicky orientovaných výzkumů v oblasti vzdělávání. Vzorek literatury, který byl použit v této části, zahrnuje jak výzkumy provedené v konkrétní zemi, tak i mezinárodní výzkumy. Tím poskytuje zázemí pro tvorbu společných indikátorů vhodných pro mezinárodní šetření, jakým je šetření TALIS. Zjišťování priorit mezi zeměmi účastnícími se šetření TALIS a přehled literatury v této části koncepčního rámce poskytl celkový náhled na danou problematiku, který stál za tvorbou šetření TALIS 2013. Každá jeho dílčí část poskytla zjištění z oblasti vzdělávací politiky a výzkumu, které zdůrazňují význam zvolených indikátorů. Tato část koncepčního rámce ukázala, že témata požadovaná zeměmi účastnícími se šetření TALIS 2013 jsou důležitými aspekty vzdělávacích procesů a mohou sloužit na cestě ke zlepšování oblasti vzdělávání. Třetí část opustí diskuzi o tématech a indikátorech šetření TALIS 2013 a zaměří se na uspořádání výzkumu a na postupy práce při jeho realizaci.