18 Úroveň Vstupy Procesy Výstupy Úroveň blahobytu místní komunity, financování a řízení školy (v dělení na veřejné a soukromé) Vedení školy, morální hodnoty a spolupráce učitelů Strategická opatření zaměřená na postup a udržení učitelů v zaměstnání a podíly absolventů vzdělávání Příležitosti a podpora profesního vzdělávání Vnímaná angažovanost a podpora ze strany rodičů a místní komunity Klima a morální principy Nabídka volnočasových aktivit Míry absence a pravidla pro docházku Mobilita žáků Sebehodnocení učitelů a školy Pravidla pro přijímání a nábor, dozorování/seskupování, kurikulum Země (systémy) Ekonomický majetek, společenská (ne)rovnost Financování škol, jejich dozorování a přidělování dotací, podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mluvících menšinovým mateřským jazykem Agregované výstupy za žáky Imigrační politika Agregované výstupy za třídy a učitele Vzdělávací standardy Agregované výstupy za školy Strategie v oblasti profesního rozvoje a jeho podpora Podíly absolventů s ukončeným studiem na úrovni systémů Pravidla pro přijímání a udílení osvědčení Pravidla pro udílení zodpovědnosti a pro hodnocení, vymezení prostoru, v rámci kterého jsou činěna rozhodnutí Zdroj: Upravená tabulka č. 1 EDU/PISA/GB(2010)23 (OECD, 2010a). Poznámka: Tučně jsou vyznačené dílčí charakteristiky, které jsou zjišťované v šetření TALIS 2013; šedě podbarvená pole pak obsahují dílčí charakteristiky sestavené pro šetření PISA 2012. Užitečnost tohoto modelu spočívá v tom, že pomáhá uvést šetření TALIS 2013 do souvislostí na mezinárodní úrovni. Tento model není vyčerpávající a působí pouze jako zjednodušení velmi složitého