17 znalostí a dovedností dle učebních osnov. Části modelu, které jsou zjišťovány v rámci šetření TALIS 2013, jsou vyznačeny tučným písmem. Tabulka č. 2: Zjednodušený dvourozměrný koncepční rámec pro výuku Úroveň Vstupy Procesy Výstupy Žák Gender, ročník, socio-ekonomický status Docházka/záškoláctví Dokončené vzdělání a postoje, přesvědčení a motivace v oblasti získaných znalostí Volnočasové aktivity (sport či jiné činnosti vykonávané po skončení výuky) Charakteristiky z hlediska imigrace, složení rodiny, poskytnutého zázemí a podpory Obecná motivace k učení a aspirace ve vzdělávání Strategie uplatňované při učení a přemýšlení Čas strávený učením (soukromá domácí příprava) Učitel/třídy Velikost třídy, její celkový socioekonomický status a etnické složení Kvalita výuky: příklon ke strukturaci výuky a její úskalí; očekávání učitelů Agregované výstupy za žáky Příležitosti k učení: předávání znalostí a dovedností dle učebních osnov, zadávané úkoly, činnosti vztažené k vyučovanému obsahu Znalosti učitelů v oblasti vyučovaného předmětu, jejich vzdělání a odbornost Subjektivně vnímané vlastní zdatnosti učitelů a jejich spokojenost v zaměstnání Čas strávený výukou, hodnocení žáků a poskytování zpětné vazby Klima a kázeň ve třídě Profesní vzdělávání učitelů Přesvědčení učitelů o správném způsobu výuky a jejich vyučovací postupy Vztahy mezi učiteli a žáky Školy Velikost školy, socioekonomické pozadí a etnické složení Soustředění se na výsledky, sdílené normy a hodnoty Agregované výstupy za žáky Agregované výstupy za třídy a učitele