12 3 Přiměřenost doplňování populace učitelů a jejich nedostatek 151 12 Podpora a poradenství pro nejzkušenější učitele 142 4 Hodnocení kvality procesu náboru učitelů a postupy a podněty při jejich výběru 86 Témata a indikátory, které byly pro šetření navrženy Na základě hodnocení priorit byla pro možné zahrnutí do šetření TALIS 2013 vybrána následující témata a indikátory. Jejich konečné využití v dotaznících pro hlavní sběr dat šetření TALIS 2013 je však ve výsledku určeno také délkou dotazníků a výsledky pilotáže a předběžného šetření. Vedení školy Opakované a/nebo vylepšené indikátory, které poskytnou celkový pohled na vedení školy a styly jejího řízení (včetně indikátorů zaměřených na role a funkce osob působících ve vedení školy). Nové indikátory na téma sdílené/týmové vedení školy. Školení a průběžné profesní vzdělávání učitelů/počáteční vzdělávání učitelů Opakované indikátory mapující povahu průběžného profesního vzdělávání (druhy aktivit, míra účasti, intenzita účasti, programy mentorování a zaškolování učitelů). Opakované indikátory sledující potřeby a poptávku po průběžném profesním vzdělávání. Opakované indikátory zaměřené na překážky v účasti v průběžném profesním vzdělávání. Opakované indikátory, které poskytnou informaci o tom, jaký vliv na výuku učitelé průběžnému profesnímu vzdělávání přisuzují. Nové indikátory zaměřené na počáteční vzdělávání učitelů. Hodnocení učitelů a zpětná vazba Opakované a/nebo vylepšené indikátory mapující povahu hodnocení a zpětné vazby, která se učitelům dostává (frekvence poskytování, kritéria, dopady). Opakované a/nebo vylepšené indikátory, které sledují, nakolik učitelé vnímají své hodnocení a zpětnou vazbu, která se jim dostává, jako přínosnou a účinnou (obsahují informaci o jejím vlivu na různé pedagogické aspekty práce učitele). Sestrojení nových indikátorů pro toto téma se neočekává, nicméně bude zvážena možnost vylepšení již existujících indikátorů. Školní klima a principy