11 V šetření jsou sbírány následující informace: Soubor individuálních a pracovních charakteristik učitelů a ředitelů. Školní charakteristiky, které poskytnou nezbytné informace o zázemí respondentů a které budou využity při analýze politicky relevantních témat. (Tyto charakteristiky nespadaly do hodnocení priorit a byly převzaty z šetření TALIS 2008.) V rámci hodnocení priorit měly země učinit rozhodnutí, kterými následně vymezí obsah šetření TALIS 2013. Toto hodnocení se skládalo ze tří hlavních částí. Jednak byly země požádány, aby rozdělily 200 hodnotících bodů mezi 20 témat, přičemž vyšší počet bodů představoval vyšší prioritu a naopak. Sekretariát pak zpracoval výsledky tím způsobem, že seskupil body, které země přiřadily k jednotlivým tématům. U témat, kterým země daly body, měly dále za úkol označit, jaké nejdůležitější indikátory by měly být zařazeny do druhé vlny šetření. Celkových 94 indikátorů zde bylo rozděleno do 20 témat. Nakonec byly země požádány, aby označily, které z 25 indikátorů využitých při analýze výsledků v první vlně šetření, by měly být ponechány i v druhé vlně tohoto šetření za účelem analýzy změny, která se odehrála mezi první a druhou vlnou šetření TALIS. V termínu doručilo hodnocení 25 zemí OECD. Jejich hodnocení byla zohledněna ve shrnutí v tomto dokumentu. Tři země (Belgie /Francouzská část/, Francie a Anglie) neposkytly hodnocení pro opakované indikátory. Ani jedna z těchto tří zemí se však neúčastnila šetření TALIS 2008. Výsledky tematicky zaměřeného hodnocení priorit jsou znázorněny v tabulce č. 1. Jak je z tabulky zřejmé, některá témata byla považována za vysoce prioritní (např. vedení školy nebo vyučovací postupy a přesvědčení učitelů), zatímco jiným byla přisouzena nižší důležitost (např. podpora a poradenství pro nejzkušenější učitele a hodnocení kvality procesu náboru učitelů a postupy a podněty při jejich výběru). Tabulka č. 1: Nabídka témat pro šetření TALIS 2013 s body hodnocení Číslo Téma Body hodnocení 14 Vedení školy 393 16 Vyučovací postupy a přesvědčení učitelů 374 6 Profily průběžného vzdělávání a školení učitelů 318 15 Školní klima a principy 312 2 Počáteční vzdělávání učitelů 307 8 Spokojenost s průběžným vzděláváním a školením a jejich účinnost 295 11 Uznání, ocenění a hodnocení učitelů 294 18 Profesní činnosti vykonávané učiteli 287 5 Motivace a rané zkušenosti učitelů ve svém zaměstnání 264 1 Získávání dobrých studentů pro povolání učitele 259 19 Dovednosti pro 21. století: ICT ve výuce 249 10 Spokojenost v zaměstnání a opatření v oblasti lidských zdrojů učitelů 237 17 Vzdělání a kvalifikace učitelů 229 7 Frekvence účasti v průběžném vzdělávání a školení 216 20 Inovace a kreativita 209 13 Rozvržení pracovního času učitelů 209 9 Úbytek učitelů a míra fluktuace 164