10 Politický význam tohoto způsobu mapování systému je založen na následujících bodech: Využití dobře sestaveného výzkumu k definici a operacionalizaci relevantních konstruktů, které jsou předmětem zájmu. Tyto konstrukty se opírají o priority a vzdělávací cíle účastnících se zemí. Prověřování a poskytování informací o faktorech, které mohou podléhat kontrole ze strany politické a profesní praxe. Tyto faktory jsou považovány za tvárné. Poskytování mezinárodních orientačních bodů, které tvůrcům politiky ozřejmí, co zajímavého se mohou dozvědět o prostředí výuky a učení ze zkušeností jiných zemí, které se účastní šetření TALIS. Výběr indikátorů pro šetření TALIS je obecně veden politickými požadavky. Proto jsou indikátory vybírány účastnícími se zeměmi a to tím způsobem, že se v těchto zemích provede hodnocení priorit. Níže jsou uvedeny podrobnosti týkající se tohoto hodnocení priorit pro šetření TALIS 2013. Provádění hodnocení priorit Aby bylo možné stanovit strategické zaměření druhé vlny šetření TALIS, byly všechny země OECD (ať se již dříve účastnily šetření TALIS, nebo nikoliv) ještě před sestavením tohoto koncepčního rámce přizvány k účasti v hodnocení priorit. To bylo provedeno během března a dubna 2010 s účastí 25 zemí OECD.3 Po vyplnění zaslaly země své hodnocení priorit Sekretariátu OECD, kde byly vypracovány celkové výsledky. V této části jsou zaznamenány výsledky tohoto hodnocení a návrhy politicky relevantních témat, které byly vzneseny. Obecným cílem provádění hodnocení priorit je usměrnit obsah šetření TALIS 2013 a učinit z něj šetření, které přesněji reflektuje politické priority účastnících se zemí. Ve svém důsledku jsou tím pak určeny konečné závěry vyvozené z veškerých výstupů a analýz. Země byly požádány, aby poskytly takové hodnocení, které pomůže určit: Témata a indikátory, které mají být zahrnuty do druhé vlny šetření. Indikátory, které již byly v první vlně šetření a mají být opakovány i v druhé vlně šetření. V případě potřeby mohly též země u kteréhokoliv z témat či indikátorů přidat svůj komentář. Mezi další důležité parametry, které byly zvoleny jako rozhodující pro specifikaci šetření, patří následující prvky: Respondenty šetření TALIS 2013 jsou ředitelé a vzorek učitelů vybraný z každé účastnící se školy. Ředitelský i učitelský dotazník může být vyplněn buď ve formě tištěné, nebo online a vyplnění jakéhokoliv z obou dotazníků by mělo trvat 45 – 60 minut. 3 Mezi země a ekonomické celky spadající pod OECD, které se zúčastnily hodnocení priorit, patří Anglie, Austrálie, Belgie (Francouzská část), Belgie (Vlámská část), Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko, Island, Itálie, Korejská republika, Kanada, Lucembursko, Mexiko, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Slovensko, Španělsko, Švédsko, Turecko a USA.