6 Tento dokument se skládá ze tří hlavních částí: První část se zabývá obecným záměrem a politicky relevantními cíli šetření TALIS a vysvětluje a obhajuje druh informací, které je za tímto účelem potřeba sledovat. Vzhledem ke specifickému zaměření a cílům šetření, které jsou níže diskutovány, musí šetření TALIS zahrnout různé faktory na úrovni vzdělávacího systému, školy a samotných učitelů. Za současné situace, kdy je ve vzdělávací politice kladen důraz na zlepšování a zodpovědnost, si prostředí vyučování a učení zasluhuje, aby mu byla věnována v koncepčním rámci šetření TALIS, jakož i v samotném šetření, zvláštní pozornost. V druhé části jsou prozkoumány podmínky vyučování a učení, které byly účastnícími se zeměmi vybrány v souladu s důležitými politickými cíli a tématy. Dotazníky šetření TALIS 2013 jsou navrženy tak, aby v rámci analýz umožnily sledovat trendy mezi šetřením TALIS 2008, šetřením TALIS 2013 a budoucími cykly, a zároveň nechaly prostor pro další oblasti zkoumání, které budou zeměmi OECD, partnerskými hospodářskými celky a dílčími regiony vyhodnoceny jako vysoce žádoucí. Třetí část popisuje uspořádání šetření TALIS 2013. V rámci tohoto popisu je diskutován dominující design určený pro hlavní sběr dat. Obsahuje též podrobné informace o možném rozšíření cílové populace o učitele vyučující na úrovni ISCED 1 a 3 (International Standard Classification of Education)2, pro které bylo potřeba sestavit vlastní výzkumné nástroje. Aby bylo možné stanovit, které poznatky budou vyjádřeny v trendech, a zajistit efektivní využití informací získaných pomocí šetření TALIS 2008, jsou v této části znovu prověřeny způsoby měření uplatněné v šetření TALIS 2008 a jsou identifikována kritéria pro sledování kvality a relevance, která se tehdy osvědčila. V této části je též diskutováno zavedení nových způsobů měření a upuštění od nedostatečně kvalitních či méně relevantních způsobů. 2 ISCED byl navržen organizací UNESCO na počátku 70. let 20. století jako nástroj vhodný pro sbírání, shromažďování a prezentování statistik z oblasti vzdělávání na národní i mezinárodní úrovni (UNESCO, 1997, str. 1). V roce 1997 byla organizací UNESCO schválena klasifikace platná i pro sběr dat šetření TALIS 2013. Více informací lze nalézt v publikaci International Standard Classification of Education: ISCED 1997. Paris, UNESCO. V příloze A tohoto koncepčního rámce je navíc uvedena stručná charakteristika úrovní ISCED 1, 2 a 3. Nová verze ISCED 2011 bude ze strany OECD poprvé zohledněna v datech sebraných v roce 2014.