78 Stoll, L., & Seashore-Louis, K. (2007). Professional learning communities: Divergence, depth and dilemmas. Maidenhead: McGraw-Hill International. Straková, J. (2010). Pedagogické činnosti českých učitelů v mezinárodním srovnání. Pedagogika, 60(3–4), 81–96 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1688 Straková, J., Spilková, V., Friedlaenderová, H., Hanzák, T., & Simonová, J. (2014). Profesní přesvědčení učitelů základních škol a studentů fakult připravujících budoucí učitele. Pedagogika, 64(1), 34–65 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1498 Svoboda, E., & Höfer, G. (2006/2007). Názory a postoje žáků k výuce fyziky. Matematika, fyzika, informatika, 16(4), s. 212–223 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://www.mfi.upol.cz/old/MFI_ 16_ pdf/Fyz_ 16_ 4.pdf Švec, V. (2005). Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno: Paido. Townsend, T., & MacBeath, J. (2011). Leadership for learning: paradoxes, paradigms and principles. In Townsend, T., & MacBeath, J. (Eds.) International Handbook of Leadership for Learning, s. 1–28. Rotterdam: Springer. Urbánek, P. (2006), Klima učitelských sborů ZŠ: empirická zjištění. In Sborník z XIV. konference ČAPV v Plzni [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://www.kpg.zcu.cz/capv/HTML/105/105.pdf Urbánek, P. (2011). Učitelské sbory základních škol: dvě odlišné profesní subkulutury? In Walterová, E. et al: Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. UK Praha: Karolinum. Urbánek, P., Dvořák, D., & Starý, K. (2014). Dynamika sociálního klimatu učitelských sborů v době reformy. Orbis scholae, 8 (1), 65−78 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_ 1_ 04.pdf Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido. Vieluf S., Kaplan, D., Klieme, E., & Bayer, S. (2012). Teaching Practices and Pedagogical Innovation: Evidence from TALIS. OECD Publishing [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://dx.doi.org/10.1787/9789264123540-en