76 Korthagen, F., Kessels, J., Koster, B., Lagerwerf, B., & Wubbels, T. (2011). Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido. Lašek, J. (2001). Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus. Lazarová, B (2005). Osobnost učitele a rezistence vůči změně. Studia paedagogica, 10, 109–122 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/104571/U_ Paedagogica_ 10-2005-1_ 11.pdf?sequence=1 Lazarová, B., & Prokopová, A. (2004). Učitelé a jejich další vzdělávání: K některým psychologickým aspektům. Pedagogika, 54(2), 261–273 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1812 Leithwood, K., Day, C., Sammons, P., Harris, A., & Hopkins, D. (2006). Seven strong claims about successful school leadership, Nottingham: National College for School Leadership. Leithwood, K., & Riehl, C. (2005). What we know about successful school leadership. In Firestone, W., & Riehl, C. (Eds.). A new agenda: Directions for research on educational leadership, 2–47. New York: Teachers’ College Press. Lipowsky, F. (2006). Auf den Lehrer kommt es an. Empirische Evidenzen für Zusammenhänge zwischen Lehrerkompetenzen, Lehrerhandeln und dem Lernen der Schüler. Zeitschrift für Pädagogik, 51(1), 47–70 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://www.pedocs.de/volltexte/2013/7370/pdf/Lipowsky_ Auf_ den_ Lehrer_ kommt_ es_ an.pdf Lukas, J. (2009). Vztahy mezi učiteli a řediteli na základních školách – přehled relevantních výzkumů. Studia Paedagogica, 14 (1), 127–146 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/75 Mandíková, D., & Palečková, J. (2007). Videostudie TIMSS 1999 – jak se vyučuje přírodním vědám v různých zemích. Pedagogika, 57(3), 238–250 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1290 Mareš, J., Slavík, J., Svatoš, T., & Švec, V. (1996). Učitelovo pojetí výuky. Brno: Masarykova univerzita. Mareš, J. (2001). Sociální klima školy. In Čáp, J., & Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 581‒596 Marzano, R. J., Waters, T., & McNulty, B. (2003). School leadership that works: From research to results. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. Mullen, C. A., & Lick, D. (Eds.). (1999). New Directions in Mentoring: Creating a Culture of Synergy. London: Falmer Press. Najvar, P., Najvarová, V., Janík, T., & Šebestová, S. (2011). Videostudie v pedagogickém výzkumu. Brno: Paido. OECD (2009). Creating Effective Teaching and Learning Environments: First Results from TALIS. OECD Publishing [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://dx.doi.org/10.1787/9789264068780-en OECD (2013). Teaching and learning international survey TALIS 2013 conceptual framework [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://www.oecd.org/edu/school/TALIS%20Conceptual%20Framework_ FINAL.pdf