75 Hofmann, F. (2010). Lehreinstellungen und Lehrmethoden. Wodurch unterscheiden sich Lehrpersonen bezüglich ihrer Unterrrichtsgestaltung? In Schmich, J., & Schreiner, C. (Hrsg.), TALIS 2008: Schule als Lernumfeld und Arbeitsplatz. Vertiefende Analysen aus österreichischer Perspektive (s. 51–61). Graz: Leykam [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: https://www.bifie.at/system/files/buch/pdf/2010-05-17_ br-2010-4.pdf Huberman, M. (1993). The Lives of Teachers. London: Cassell, New York: Teachers‘ College Press. Janík, T. (2007). Cílová orientace ve výuce fyziky: exkurz do subjektivních teorií učitelů. Pedagogická orientace, 17(1), 12–33 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2007/pedor07_ 1_ cilovaorientacevevyucefyziky_ janik.pdf Janík, T. (2009). Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido. Janík, T., Janko, T., Knecht, P., Najvar, P., Najvarová, V., Šebestová, S., & Vlčková, K. (2009). Kurikulum – výuka – školní klima – učitelské povolání. Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001–2008). Brno: Masarykova univerzita [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://www.ped.muni.cz/weduresearch/texty/plne/analyza09.pdf Janík, T., Knecht, P., Najvar, P., Píšová, M., & Slavík, J. (2011). Kurikulární reforma na gymnáziích: výzkumná zjištění a doporučení. Pedagogická orientace, 21(4), 375–415 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/830 Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., Minaříková, E., Lukavský, J., Sliacky, J., Šalamounová, Z., Šebestová, S., Vondrová, N., & Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. Janík, T., Spilková, V., & Píšová, M. (2014). Standard a kariérní systém učitele: problémy předložené koncepce v širších souvislostech. Pedagogická orientace, 24(2), 259–274 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/621 Ježek, S. (2006). Možnosti diagnostiky psychosociálního klimatu školy. Disertační práce. Brno: MU. Kagan, D. (1992). Implication of Research on Teacher Belief. Educational Psychologist, 27(1), 65–90 [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/s15326985ep2701_ 6?journalCode=hedp20#.VHL2E Gfej_ Y Kansanen, P. (2014). Teaching as a Masters Level Profession in Finland: Theoretical Reflections and Practical Solutions. In McNamara, O. et al. (Eds.), Workplace Learning in Teacher Education, Professional Learning and Development in Schools and Higher Education, 10, 279–292. Kast, F. (2010). Fortbildungsbedarf: Disparitäten in Abhängigkeit von Schulart, Alter und Geschlecht der Lehrer/innen. In Schmich, J., & Schreiner, C. (Hrsg.), TALIS 2008: Schule als Lernumfeld und Arbeitsplat. Vertiefende Analysen aus österreichischer Perspektive (27–49). Graz: Leykam. Kašparová, V., Boudová, S., Ševců, M., & Soukup, P. (2014). Národní zpráva šetření TALIS 2013. Praha: ČŠI [cit. 21. 11. 2014]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/Prave-menu/Mezinarodni-setreni/TALIS/Narodni-zprava-TALIS-2013