52 Jeden školní koordinátor napsal, že učitele zajímalo „proč to mají dělat a co za to dostanou“, další uvedl nechuť učitelů školy dotazník vyplňovat a jiný, že někteří respondenti neměli zájem ani se dozvědět, co se v dotazníku zjišťuje. Jak je z následující tabulky zřejmé, spolu se zvyšujícím se počtem učitelů, kteří byli pro účast v šetření na školách vybráni, se zvyšuje podíl školních koordinátorů, kteří zaznamenali nějakou negativní reakci. Tabulka č. 55 Zaznamenání negativní reakce – dle počtu šetřených učitelů ve škole (v %) nezaznamenali zaznamenali Celkem do 10 učitelů 86,2 13,8 100,0 11 – 15 učitelů 78,8 21,2 100,0 16 – 20 učitelů 68,8 31,2 100,0 21 – 25 učitelů 57,9 42,1 100,0 Celkem 74,1 25,9 100,0 Negativní reakce také zaznamenal významně vyšší podíl školních koordinátorů, kteří nepůsobí ve vedení školy (35,2 %), než školních koordinátorů, kteří ve vedení školy působí (21,5 %): Tabulka č. 56 Zaznamenání negativní reakce – dle toho, zda školní koordinátor působí ve vedení školy (v %) nezaznamenali zaznamenali Celkem ano 78,5 21,5 100,0 ne 64,8 35,2 100,0 Celkem 74,1 25,9 100,0 Na závěr mohli školní koordinátoři vyjádřit jakékoliv další poznámky či podněty, ke kterým v dotazníku dosud nedostali prostor. Celkem se vyjádřilo 41 školních koordinátorů. Níže je uvedena analýza odpovědí dle jejich tematického obsahu10. Celkem 23 školních koordinátorů využilo poslední otázku k poděkování národnímu centru za dobrou či příjemnou spolupráci, resp. výborně připravené šetření či k vyjádření, že šetření probíhalo „na vysoce profesionální úrovni“, že bylo dobře předem naplánované a zajištěné, k poděkování za pravidelnou informovanost, přehlednost, srozumitelnost, rychlou a vstřícnou komunikaci, připomínání termínů apod. Jeden školní koordinátor poznamenal, že „podobná šetření nám nevadí, pokud jsou dobře připravená“. 10 Jeden školní koordinátor mohl uvést více poznámek, tedy celkový součet podnětů nemusí být shodný s počtem školních koordinátorů, kteří se zde vyjadřovali.