50 Graf č. 28 Zaznamenali školní koordinátoři nějaké pozitivní reakce? Pozitivní reakce ve své škole zaznamenalo 31 školních koordinátorů, tedy 14,1 %. Níže je uvedena analýza jejich odpovědí dle jejich tematického obsahu8. Čtyři školní koordinátoři uvedli, že respondenty na škole potěšil zájem o opomíjené téma ve školství, o mimoškolní přípravu a vůbec o názory učitelů. Jeden školní koordinátor dále pochválil dotazníky, že jsou dobře zpracované, jednoduché, jasně zadané, bezproblémové. Další tři uvedli, že respondenti považovali otázky v dotazníku za zajímavé a/nebo že se zajímali o výstupy z šetření a jeden, že pozitivní byla víra v jejich přínos. Čtyři školní koordinátoři také napsali, že šetření působilo na respondenty jako zpětná vazba ke své práci, možnost zamyslet se nad ní či obecně nad smyslem pedagogické práce či srovnat svou práci na současné škole s předchozím působištěm. Jeden školní koordinátor vnímal jako pozitivní zájem o výsledky předchozí vlny šetření TALIS, tj. TALIS 2008. Dva školní koordinátoři zaznamenali pozitivní reakci na skutečnost, že se jedná o mezinárodní šetření a tudíž povede k mezinárodnímu srovnání. Dva školní koordinátoři uvedli, že se jednalo o jejich první zkušenost s mezinárodním šetřením zaměřeným na učitelskou problematiku, což bylo zajímavé, resp. že se jednalo o novou a zajímavou zkušenost. Další čtyři reakce se týkaly spokojenosti s průběhem šetření. Jeden školní koordinátor pochválil dobrou spolupráci s národním centrem, dalšího těšilo, že „všichni byli ochotni spolupracovat“, jeden zde zmínil „radost po dokončení dotazníku“ a poslední uvedl, že „průběh sběru dat proběhl bez jakýchkoli obtíží, nepředstavoval významné časové zatížení – ani pro koordinátora – a nebylo tudíž potřeba kolegy výrazněji přesvědčovat“. Další otázka se naopak týkala negativních reakcí, se kterými se školní koordinátoři mohli setkat. 8 Jeden školní koordinátor mohl uvést více poznámek, tedy celkový součet podnětů nemusí být shodný s počtem školních koordinátorů, kteří se zde vyjadřovali. 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% zaznamenali nezaznamenali