49 poskytují oba tyto programy). Naopak polovina školních koordinátorů působících na základních školách uvedla, že tento úkol byl snadný, vše proběhlo bez potíží. Tabulka č. 51 Obtížnost zajistit sběr dat na škole – dle druhu školy (v %) snadné, vše proběhlo bez potíží relativně snadné, menší problémy byly vyřešeny nebylo to lehké, ale poradil/a jsem si Celkem ZŠ 51,1 45,5 3,4 100,0 G 41,0 48,7 10,3 100,0 ZŠ a G 33,3 33,3 33,3 100,0 Celkem 49,1 45,9 5,0 100,0 Pozn.: počet ZŠ a G = 3 školy Že sběr dat byl snadný a bez potíží uvedlo také 53,7 % školních koordinátorů působících ve vedení školy oproti 39,4 % těch, kteří ve vedení školy nepůsobí. Tabulka č. 52 Obtížnost zajistit sběr dat na škole – dle toho, zda školní koordinátor působí ve vedení školy (v %) snadné, vše proběhlo bez potíží relativně snadné, menší problémy byly vyřešeny nebylo to lehké, ale poradil/a jsem si Celkem ano 53,7 43,0 3,4 100,0 ne 39,4 52,1 8,5 100,0 Celkem 49,1 45,9 5,0 100,0 Školní koordinátoři byli též dotázáni na pozitivní a negativní reakce na šetření TALIS 2013, které od respondentů ve své škole zaznamenali (včetně případných svých reakcí). Začněme těmi pozitivními. Tabulka č. 53 Zaznamenali školní koordinátoři nějaké pozitivní reakce? Abs. % ne 189 85,9 ano – uveďte jaké 31 14,1 Celkem 220 100,0