42 Tabulka č. 39 Postup školních koordinátorů při neochotě respondentů vyplnit dotazník – dle počtu šetřených učitelů ve škole (v %) na naší škole tato situace nenastala snažil/a jsem se jej motivovat různými argumenty připomínal/a jsem mu datum ukončení sběru dat požádal/a jsem jinou osobu, aby mi s motivací pomohla nechal/a jsem tomu volný průběh jiný postup do 10 69,2 15,4 23,1 1,5 4,6 1,5 11 – 15 72,7 21,2 13,6 1,5 — 1,5 16 – 20 81,2 9,4 12,5 3,1 — — 21 – 25 52,6 33,3 31,6 3,5 5,3 3,5 Celkem 67,7 20,9 20,9 2,3 2,7 1,8 Pozn.: možnost volby více postupů Výraznější rozdíly najdeme opět i mezi odpověďmi školních koordinátorů, kteří působí ve vedení školy, a těch, co ve vedení nepůsobí. S otálejícími respondenty se musela potýkat cca polovina školních koordinátorů nepůsobících ve vedení školy oproti čtvrtině těch, kteří ve vedení školy působí. Tabulka č. 40 Postup školních koordinátorů při neochotě respondentů vyplnit dotazník – dle toho, zda školní koordinátor působí ve vedení školy (v %) na naší škole tato situace nenastala snažil/a jsem se jej motivovat různými argumenty připomínal/a jsem mu datum ukončení sběru dat požádal/a jsem jinou osobu, aby mi s motivací pomohla nechal/a jsem tomu volný průběh jiný postup ano 75,2 15,4 15,4 — 2,0 1,3 ne 52,1 32,4 32,4 7,0 4,2 2,8 Celkem 67,7 20,9 20,9 2,3 2,7 1,8 Pozn.: možnost volby více postupů V souladu s tím pak školní koordinátoři nepůsobící ve vedení školy častěji uvedli odpověď, že se snažili zdráhající se respondenty motivovat různými argumenty, připomínali jim datum ukončení sběru dat a také, že požádali jinou osobu, aby jim s motivací pomohla. Lze také poznamenat, že podíl gymnázií, ve kterých se někdo zdráhal dotazník vyplnit, byl o něco vyšší než podíl základních škol s takovými respondenty.