41 je sběr dat součástí inspekční činnosti, a ve třetí škole školní koordinátorka pouze uvedla, že se jednalo o „příkaz“. Jedna školní koordinátorka také doplnila své předešlé odpovědi – a sice že opakovala respondentům důvody šetření a předala jim soupis argumentů, proč dotazníky vyplňovat (byly školním koordinátorům poskytnuty národním centrem). Více než jednu odpověď označilo 14,5 % školních koordinátorů a nejčastější kombinací odpovědí bylo, že se školní koordinátor snažil respondenty přesvědčit různými argumenty a zároveň jim připomínal datum ukončení sběru dat (odpovědělo tak 20 školních koordinátorů). Tři dále uvedli, že respondentům připomínali datum ukončení sběru dat v kombinaci s odpovědí, že tomu ponechali volný průběh (je možné, že u každého respondenta postupovali jiným způsobem). Ostatní odpovědi si již získaly méně než 1% zastoupení. Tabulka č. 38 Kombinace odpovědí na postup školních koordinátorů při neochotě respondentů vyplnit dotazník Abs. % na naší škole tato situace nenastala 149 67,7 snažil/a jsem se jej motivovat různými argumenty 20 9,1 připomínal/a jsem mu datum ukončení sběru dat 16 7,3 Pouze jedna odpověď – celkem 188 85,5 snažil/a jsem se jej motivovat různými argumenty – připomínal/a jsem mu datum ukončení sběru dat 20 9,1 připomínal/a jsem mu datum ukončení sběru dat – nechal/a jsem tomu volný průběh 3 1,4 Dvě odpovědi – celkem 28 12,9 Podíváme-li se na odpovědi školních koordinátorů v dělení dle počtu učitelů, kteří měli na dané škole dotazník za úkol vyplnit, zjistíme, že nejčastější problémy měly školy s nejvyšším počtem respondentů (tedy s 21 až 25 učiteli zapojenými do šetření) – téměř na polovině z nich se některý z respondentů zdráhal dotazník vyplnit a ve výsledku toho pak tito školní koordinátoři naopak ve větší míře než školní koordinátoři působící na školách s méně respondenty motivovali respondenty zejména různými argumenty a připomínáním termínu ukončení sběru dat.