40 Tabulka č. 37 Postup školních koordinátorů v případě, že se respondenti zdráhali vyplnit dotazník Abs. % na naší škole tato situace nenastala 149 67,7 snažil/a jsem se jej motivovat různými argumenty 46 20,9 připomínal/a jsem mu datum ukončení sběru dat 46 20,9 požádal/a jsem jinou osobu, aby mi s motivací pomohla 5 2,3 nechal/a jsem tomu volný průběh 6 2,7 jiný postup 4 1,8 Celkem 220 100,0 Pozn.: možnost volby více postupů Graf č. 24 Postup školních koordinátorů v případě, že se respondenti zdráhali vyplnit dotazník Pozn.: možnost volby více postupů S touto situací se setkala téměř třetina školních koordinátorů (32,3 %). Z těchto 71 školních koordinátorů jich pak 46 motivovalo respondenty použitím argumentů pro účast v šetření, shodně 46 školních koordinátorů takovým respondentům připomínalo datum ukončení sběru dat, pět jich požádalo o pomoc s motivací jinou osobu a šest tomu nechalo volný průběh. Jiný než uvedený postup uvedli celkem čtyři školní koordinátoři. Jedna školní koordinátorka napsala, že respondenty jednoduše požádala o vyplnění a poté jim poděkovala za čas a úsilí, které projektu věnovali. Další tři školní koordinátoři uvedli, že šlo o nějaký druh nařízení: V jedné škole ředitel přikázal učitelům, aby dotazník vyplnili, v další školní koordinátorka zdůraznila, že 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% na naší škole tato situace nenastala jiný postup nechal/a jsem tomu volný průběh požádal/a jsem jinou osobu, aby mi s motivací pomohla připomínal/a jsem mu datum ukončení sběru dat snažil/a jsem se jej motivovat různými argumenty