37 Graf č. 22 Další pochyby a potíže, které školní koordinátoři zaznamenali u respondentů Pozn.: možnost volby více pochyb a potíží Tři pětiny (60,5 %) školních koordinátorů uvedly, že u respondentů žádné další pochyby ani potíže nezaznamenaly, další zhruba pětina (18,2 %) označila problém s porozuměním záměru či smyslu šetření. Celkem na 12,7 % škol se dále vyskytly potíže při porozumění (některým) postupům práce a na 6,4 % škol pochyby o zachování důvěrnosti svěřených informací. Celkem 8,6 % školních koordinátorů uvedlo, že u respondentů zaznamenalo (ještě) jiné problémy či pochyby. Začněme těmi praktickými: pět školních koordinátorů napsalo, že někteří učitelé po vyplnění dotazníku zapomněli kliknout na „dokončit“ a tím dotazník uzavřít; jedna školní koordinátorka se potýkala s případem, kdy respondent nahlásil, že dotazník odeslal, ale ve výstupu z online monitoringu se tento dotazník jevil jako netknutý. Čtyři školní koordinátoři uvedli, že někteří respondenti ztratili obálku s přihlašovacími údaji (byly jim opětně zaslány národním centrem), jeden si musel dodatečně vyžádat papírové dotazníky v angličtině (byly mu poskytnuty) a další napsal, že ve škole řešili problém s přihlášením k online dotazníku (již bylo zahrnuto v předchozí otázce). Školní koordinátoři se dále vyjadřovali k dotazníkům: čtyři uvedli, že některé otázky v dotazníku byly nejednoznačné či že výjimečně museli respondentům poskytnout individuální konzultace k jejich vysvětlení (k tomu měli od národního centra k dispozici Slovník pojmů). Jeden respondent dále uvedl, že se mu otázky nejevily jako vhodné vzhledem k povaze práce učitele v české škole a také spolu s dalšími dvěma vnímal jako problematickou časovou náročnost dotazníků. V odpovědích školních koordinátorů působících ve vedení školy a těch, kteří ve vedení školy nepůsobí, lze opět zaznamenat rozdíly. Mezi školními koordinátory působícími ve vedení školy byl zejména menší podíl těch, kteří uvedli, že s respondenty řešili problémy s porozuměním záměru či smyslu šetření a pochyby o zachování důvěrnosti svěřených informací. 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% žádné další problémy ani pochyby jiné problémy či pochyby pochyby o zachování důvěrnosti svěřených informací problém s porozuměním (některým) postupům práce problém s porozuměním záměru či smyslu šetření