34 Graf č. 21 Pochyby a potíže, které řešili sami školní koordinátoři Pozn.: možnost volby více možností Jak je patrné, celé 82,3 % školních koordinátorů žádné další pochyby či potíže nezaznamenaly. Z uvedených problémů byl pak nejčastěji zmiňován problém přimět respondenty, aby dotazník vyplnili (10 %), ostatní možnosti již uvedlo méně než 3 % školních koordinátorů. Školní koordinátor, který uvedl, že „některé zaslané průvodní dopisy a dotazníky nebyly v pořádku“ dále upřesnil, že se jednalo o chybu doručovací služby. Tomuto školnímu koordinátorovi pak bylo potřeba zaslat některé materiály k šetření znovu. Podívejme se ještě, jaké problémy či pochyby uvedlo šest školních koordinátorů v možnosti „jiné problémy či pochyby“. Dva komentáře se týkaly praktických problémů při sběru dat. V jedné škole došlo k vzájemné záměně dvou identifikačních čísel učitelů, což bylo úspěšně napraveno. Další školní koordinátorka měla dle svých slov problémy přesvědčit učitele, že u nich musí být na Seznamu učitelů školy uveden předmět, který v současném školním roce vyučují nejvíce hodin, ačkoliv to třeba není předmět z jejich aprobace, a zároveň někteří její kolegové ztratili průvodní dopis, což bylo úspěšně řešeno s národním centrem. Jedna školní koordinátorka dále zmínila, že časová náročnost dotazníku snižovala motivaci respondentů školy jej vyplnit. Další uvedl, že otázky v dotazníku byly těžko srozumitelné (tento problém však již označil v předešlé otázce) a jiný, že některé nabízené odpovědi zcela nevystihovaly odpověď, jakou by respondenti rádi zadali. Jedna školní koordinátorka zde vyjádřila pochyby, zda bylo třeba uvádět v dotazníku věk učitelů. Mezi školními koordinátory, na jejichž škole bylo 21 – 25 učitelů vybraných pro účast v šetření (tedy nejvyšší počet ze sledovaných kategorií), bylo těch, kteří se setkali s problémem přimět respondenty, aby dotazník vyplnili, celá pětina oproti méně než 10 % v ostatních kategoriích 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% žádné problémy ani pochyby jiné problémy či pochyby některé prův. dopisy či dotazníky nebyly v pořádku pochyby o zachování důvěrnosti svěřených informací potíže při vyplňování Formuláře o účasti učitelů potíže při vyplňování Seznamu učitelů školy problém s porozuměním záměru či smyslu šetření problém porozumět (některým) postupům práce problém přimět respondenty, aby dotazník vyplnili