30 Kromě hodnocení, zda byly kroky podniknuté k ochraně důvěrnosti svěřených informací dostatečné, mohli školní koordinátoři uvést doporučení, jak zvýšit pocit jistoty u respondentů, že s jejich osobními údaji a odpověďmi bude důvěrně zacházeno. Využilo toho šest školních koordinátorů, z čehož tři odpovědi se týkaly obav, aby nebylo možné identifikovat školu či respondenty v ní: „Dle názvu školy, roku narození učitele a jeho vyučovaných předmětů lze dobře dohledat jméno učitele. Toto nějak ošetřit.“; „I podle roku narození je možno zjistit, na menší škole, jak kdo odpovídal, byla by lepší větší anonymita (tato data nebudou nikde zveřejňována…)“; „Hlavní bude, zda se neobjeví konkrétní odpovědi učitelů, případně školy v médiích. Pokud ano, pak důvěra v případná další šetření (a deklarovanou anonymitu odpovědí) bude nulová.“ Tito školní koordinátoři byli znovu ujištěni, že nikde nebude zveřejněn seznam škol, které se do šetření zapojily, a že výsledky šetření budou zobecněny na příslušnou cílovou populaci v ČR. Také jim bylo zopakováno, že s citlivými údaji, jako je rok narození a vyučované předměty, bude korektně zacházeno a budou využity čistě pro potřeby analýzy jako třídící proměnné, nebo pro výpočet průměrných hodnot. Další tři poznámky se týkaly některých kroků při sběru dat. Jedna školní koordinátorka by na obálku s průvodním dopisem pro ředitele školy dopsala jeho jméno – na obálce s dopisem pro ředitele bylo pouze identifikační číslo, na obálkách pro učitele byla navíc jejich jména či zástupná pořadová čísla (automaticky převzatá ze Seznamu učitelů školy). Další navrhnul/a, že by mohly být průvodní dopisy zasílány přímo jednotlivým respondentům (zde však je třeba vzít v potaz podstatně vyšší náklady na poštovné a vzhledem k tomu, že by dopisy z důvodu ochrany anonymity respondentů byly zřejmě i tak zasílány na adresu školy, neměl by tento krok příliš velké opodstatnění). Třetí z těchto školních koordinátorů uvedl názor, že by nemělo být povoleno z online dotazníku tisknout výstup, neboť by mohl být později vyžadován (tento vzkaz byl předán mezinárodnímu konsorciu). 2.6 Průběh sběru dat – potíže, pochyby, překážky Další otázky v dotazníku se týkaly úskalí a překážek, které školní koordinátoři řešili, nebo se s nimi setkali. Nejprve jim byla položena otázka na konkrétní situace, se kterými se mohli setkat při jednání s respondenty.